Jak podnieść konwersję w sklepie internetowym? Poznaj 7 skutecznych sposobów!

Jak podnieść konwersję w sklepie internetowym?

Niewystarczająca lub słaba konwersja w sklepie internetowym to jeden z większych i częstszych problemów, z którym borykają się właściciele sklepów internetowych. Przede wszystkim świadczy to o niewykorzystywaniu pełnego potencjału serwisu, który może generować dużo więcej sprzedaży, a także o pewnych niedociągnięciach na różnych polach. Istnieje jednak wiele sprawdzonych i co najważniejsze skutecznych sposobów na podniesienie konwersji w sklepie internetowym, które prezentujemy poniżej.

Linkowanie wewnętrzne

Pierwszym sposobem na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym jest stworzenie skutecznego i efektywnego linkowania wewnętrznego. Jest to połączenie wszystkich podstron serwisu między sobą linkami. Odnośniki te nie wychodzą poza serwis i mogą być zbudowane według różnych schematów np. plastra miodu, kierowania wszystkich podstron do strony głównej, czy kierowania między podobnymi kategoriami. Przede wszystkim powinniśmy wybrać konkretną strategię i wykonywać ją regularnie — aby wraz z rozwojem sklepu nie pogubić się w dodawaniu linków nie dodawać ich w chaotyczny sposób.

Linkowanie wewnętrzne, choć jest ważnym czynnikiem rankingowym, pozytywnie wpływa na konwersję i może zwiększać również bezpośrednio sprzedaż naszych produktów. Oferowanie linków do różnych części serwisu naszym klientom będzie powodowało, że będą zostawali na stronie dłużej, co zwiększa szanse na sprzedaż. Będą również przywiązywali się do naszej marki, a także będę podnosili statystyki serwisu, które wpłyną na salę i zwiększenie ruchu organicznego.

Linkowanie wewnętrzne możemy dodawać na poszczególnych podstronach serwisu, w kategoriach lub konkretnych produktach. Mogą mieć one formę aktywnych słów po kliknięciu których zostaniemy przekierowani do innej części serwisu lub aktywnego adresu URL opatrzonego napisem „Zobacz także”, „Przeczytaj też”, „Sprawdź” itd. Ważnym jest również, aby nie dodawać zbyt dużej ilości linków wewnętrznych, by klient nie czuł się nimi przytłoczony, a traktował je jako ciekawy element warty sprawdzenia.

Call to action

Drugim bardzo dobrym sposobem na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym jest wykorzystywanie wezwań „call to action”. Są to wezwania do działania, które mają bezpośrednio sugerować wykonanie danej czynności użytkownikom znajdującym się na naszej stronie internetowej. Przykładem takich wezwaniem i będzie np.” Sprawdź”, „Przeczytaj”, „Kup” itd. do zwiększenia konwersji głównie będziemy wykorzystywali wyzwania zachęcające do zakupu, ale możemy w odpowiednich miejscach zachęcać użytkowników do zapisania się do newslettera, zobaczenia ciekawego wpisu blogowego zawierającego link do produktu czy pozostania dłużej na stronie. Działania takie również pośrednio będą zwiększały konwersje.

Przeczytaj:  Sprawdź 5 powodów dla których warto założyć własną stronę WWW i promować się przez nią w sieci!

Wbrew pozorom używanie takich niepozornych i krótkich wezwań do działania ma spora moc. Użytkownicy podświadomie, nie chcąc się sprzeciwiać i będą wraz z ciekawością i nadzieja na odniesienie profitów wykonywali sugerowane czynności.

Karuzela produktów na blogu

Kolejnym bardzo dobrym pomysłem na zwiększenie konwersji w naszym sklepie internetowym – najczęściej sprzedaży jest dodanie karuzeli produktowych na blogu. Jeśli posiadamy ten moduł, warto używać na blogu specjalnych plansz z produktami. Różnią się one od banerów reklamowych tym, że są interaktywne i przedstawiają konkretne produkty wraz z krótką informacją o nich np. ceną, nazwą itd. Karuzelę te doskonale prezentują produkty, które sprzedajemy w naszym sklepie internetowym. Można również bardzo prosto po kliknięciu dany produkt przenieść się z bloga na kartę produktową i dokonać zakupu.

Korzystanie z tego typu plansz jest bardzo efektywne, gdyż klienci nie będą musieli przenosić się na inną stronę, a wszystko będzie działo się w obrębie naszej marki. Mogą być również często poza tym nie zostawił ani propozycjami tego przypominać sobie o produktach, które mieli kupić. Karuzele produktowe możemy umieszczać w różnych częściach blogu np. w kategoriach, pomiędzy tekstem wpisów blogowych, czy stworzyć stałe miejsca na blogu, tak jak belka górna, boczna, gdzie będą wyświetlane na stałe.

Karuzela produktowa jest bardzo dobrze odbierana gdyż przedstawia konkretne produkty, ofertę i rozwiązania, a w  przeciwieństwie do banerów reklamowych umożliwia dokonanie szybkiej akcji np. zakupu. Wykorzystując je, nie powinniśmy zatem obawiać się negatywnego odbioru, gdyż klienci znajdują się w naszym sklepie internetowym właśnie w celu zakupowym.

Karuzele produktowe, mogą być również powiązane z remarketingiem i prezentować osobom produkty, które wcześniej przeglądali wcześniej w konkretnej kategorii tematycznej. Zwiększa to jeszcze bardziej szanse na konwersję, gdyż proponujemy im produkty, którymi byli zainteresowani wcześniej.

Przeczytaj:  Jak analizować skuteczność agencji SEO w e-commerce?

Lejek sprzedażowy

Elementem, który jest zdecydowanie najbardziej zaawansowanym ze wszystkich wymienionych w tym artykule, ale który pomaga znacząco zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, jest lejek sprzedażowy. Jest to świadome budowanie procesu sprzedażowego podzielonego na etapy. Dzięki temu mamy większą kontrolę nad procesem sprzedażowym, a także możemy optymalizować poszczególne części, które są “wąskim gardłem” i nie pozwalają wykorzystywać pełnego potencjału naszego e-sklepu.

Lejek sprzedażowy polega na zbudowaniu kilku etapów, które są odzwierciedleniem lejka i konkretyzują się prowadząc do konwersji. Najczęściej składa się on z czterech — pięciu elementów takich jak reklama w internecie, klasyfikacja leadów, sprzedaż, czy działania posprzedażowe. Choć jest to rozbudowany proces, warto wykonać go rzetelnie, gdyż jest podstawą sprzedaży w naszym sklepie internetowym i odpowiada za prawidłowego jego działanie.

Dosprzedaż produktów

Kolejnym pomysłem na zwiększenie konwersji w naszym sklepie jest dosprzedaż produktów. Jest to sprzedaż komplementarna, która polega na oferowaniu naszym klientom zakupu dodatkowych produktów – powiązanych z głównym, który kupują. Mogą być to produkty niezbędne do prawidłowego działania produktu głównego lub rozszerzające jego funkcje i właściwości.

Dosprzedaż produktów możemy realizować  w różnych częściach sklepu internetowego. Możemy oferować go na karcie produktu, w koszyku, na karcie płatności, czy w innych miejscach procesu sprzedażowego. Powinniśmy oferować jedynie raz możliwość dodatkowych zakupów, aby nie zirytować swoim zachowaniem klientów. Osoby robiące zakupy w naszym sklepie internetowym często chętnie zasugerują się ciekawymi propozycjami, kiedy będę mogli w jednej przesyłce zamówić dodatkowe produkty i nie będą musieli samodzielnie kupować ich w świecie realnym. Może oferować również zniżki na dodatkowe produkty i w ten sposób zachęcać użytkowników do konwersji. Dosprzedaż możemy prowadzić w formie rankingu najczęściej kupowanych przedmiotów, przedmiotów polecanych przez sklep, czy produktów tego samego producenta.

Przeczytaj:  Prowadzisz Bloga jako bloger? Sprawdzić skuteczne sposoby zarabiania na blogu w 2022 i dlaczego warto na nim zarabiać!

Optymalizacja karty produktowej

Tym, co również może zwiększyć konwersję w naszym sklepie internetowym, jest optymalizacja karty produktowej. To jak wygląda i jaką ma funkcjonalność, w istotny sposób wpływa na podjęcie decyzji zakupowej przez klienta. Powinniśmy zatem dopracować jej elementy, aby była estetyczna, zachęcająca i generowała więcej sprzedaży.

Przede wszystkim powinniśmy zadbać o to, aby zawierała wszystkie informacje o danym produkcie. Powinna posiadać zatem unikalny opis, a także wyszczególnione najważniejsze informacje takie jak przycisk “kup”, “call to action” czy cenę. Warto również dobrać odpowiedni kolor — związany z naszą marką, a także zachęcenie do zakupów. Dobrym pomysłem jest również przedstawienie indywidualnej oferty kupna np. z rabatem. Ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie informacji o dacie dostarczenia produktu, jeśli użytkownik kupi go w tej chwili. Informacja taka jest ważnym bodźcem dla klientów, którzy chcą jak najszybciej i jak najbardziej komfortowo dokonać zakupów w internecie. Na karcie produktów możemy dodawać również rekomendacje i oceny, a także jakościowe zdjęcia – zarówno te poglądowe, jak i realne danej rzeczy.

Usprawnienie procesu sprzedażowego

Ważnym elementem, o który powinniśmy zadbać w szczególny sposób, jeśli chcemy zwiększyć konwersje w naszym sklepie internetowym, jest usprawnienie procesu sprzedawanego. Jest to najważniejszy element naszego e-sklepu, poprzez który sprzedajemy produkty. Musi być zatem szybki, bezbłędny, komfortowy i dostosowany do grupy docelowej, w której chcemy sprzedawać produkty. Przede wszystkim powinniśmy oferować odpowiednio dużo metod płatności, a także wysyłki towarów. Proces powinien składać się z jak najkrótszej drogi i prostych czytelnych kroków. Powinniśmy umieszczać w nich wszystkie informacje dotyczące każdego konkretnego kroku, by klienci nie mieli wątpliwości, co do przejścia dalej. Proces sprzedażowy powinien być również nienaganny, aby nie powodował żadnej wątpliwości, co do naszego profesjonalizmu czy wiarygodności marki. Dobrym pomysłem jest również danie możliwości klientom zakupów bez rejestracji, co również jest zachęcające i zwiększa konwersję wśród osób, które nie lubią wypełniać formularzy, czy podawać swoich danych osobowych w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *