Live’y sprzedażowe — Czym tak właściwie są, jak się poprzez nie sprzedaje, jakie mają zalety? Sprawdź też, jak prowadzić takie live’y!

live'y sprzedażowe

Live’y sprzedażowe to bardzo popularne w niektórych kręgach np. modowych sposoby na sprzedaż bezpośrednią prowadzoną w internecie. Mają one wiele plusów i co najważniejsze pozwalają na skuteczną i dużą sprzedaż. Przeważnie nie wykorzystujemy tego typu transmisji w innych branżach, choć jest to bardzo korzystne rozwiązanie. Czym tak właściwie są transmisje na żywo, podczas których prowadzimy sprzedaż, a także jakie korzyści mają? Jak organizować i prowadzić takie transmisje? O tym wszystkim w poniżej.

Czym są live’y sprzedażowe

Live’y sprzedażowe to transmisje na żywo przeprowadzone zarówno przez osoby prywatne lub marki, które chcą poprzez nie i w ich trakcie sprzedawać swoje produkty. Najczęściej transmisje takie mają charakter prezentacji poszczególnych rzeczy, które dane marki chcą sprzedawać. W ich trakcie dokonuje się często zamówień, lub nawet realizuje płatności za dany zakup.

Transmisje sprzedażowe są jednym z najszybciej rozwijających się trendów w digital marketingu. Najczęściej były spotykane w branży modowej, gdzie osoby prywatne, jak i prowadzące swoje butiki czy sklepy odzieżowe w ten sposób sprzedawały ubrania różnego rodzaju. Obecnie trend ten przenosi się również na inne branże, a same transmisje sprzedażowe mają wiele plusów i są doceniane przez coraz więcej osób.

Live’y sprzedażowe, mogą być realizowane w różnych koncepcjach. Bardzo często polegają na ustawieniu kamer i przekazie na żywo, gdzie dana osoba w prosty, luźny i niezobowiązujący sposób prezentuje swoje produkty, które chce sprzedać. Transmisje takie udostępnione są najczęściej na YouTube lub na Facebooku – na grupach tematycznych.

Podczas transmisji osoba prowadząca nawiązuje interakcje z osobami oglądającymi, odpowiada na pytania, pokazuje funkcjonalności danej rzeczy, a także przyjmuje zamówienia, dane do wysyłki czy wręcz przygotowuje już paczki z danym sprzętem, którym zamówiła konkretna osoba. Sposób realizacji zamówienia jest różny w zależności od konkretnej marki.

Sednem live’ów sprzedażowych jest atrakcyjne zaprezentowanie danej rzeczy lub usługi, a następnie przyciągnięcie jakościową prezentacją odbiorców do marki. Niebagatelny wpływ ma tutaj również ciekawość. Oryginalna forma jaką są transmisje sprzedażowe, nie jest jeszcze powszechna i regularnie używana, więc osoby, które natrafiają na tego typu przekazy, bardzo chętnie sprawdzają już tylko z ciekawości jak wyglądają takie transmisje i jak przebiegają w praktyce.

Transmisje sprzedażowe możemy wykorzystywać zarówno jako podstawowy sposób promocji marki w internecie, ale i również jako dodatkowy niezobowiązujący sposób na reklamę.

Przeczytaj:  Monitoring słów kluczowych - czym i jak sprawdzić pozycje słowa kluczowego

Jakie plusy mają

Pierwszym i zdecydowanie największym plusem live’ów sprzedażowych, jest ich oryginalna forma. Nie jest to popularny sposób promocji marki, jakim są banery graficzne, kampanie reklamowe, content marketing, czy pozycjonowanie stron internetowych. Budzi to zatem w odbiorcach ciekawość, którą starają się zaspokoić, dokładnie sprawdzając takie transmisje na żywo. Oczywiście pomaga to przeciągać odbiorców, którzy w pewnej mierze wchodzą w interakcje z naszą marką jedynie z tego powodu. Jeśli są to osoby, które interesują się daną branżą tematyczną, mogą pozostać naszymi stałymi klientami. Oryginalna forma transmisji na żywo pomaga zatem zwiększać zasięg naszej marki, a także pozyskiwać odbiorców.

Przy pomocy transmisji live możemy również docierać do bardzo dużego grona odbiorców. Opublikowanie naszej transmisji na żywo w kilku miejscach może przyciągnąć nawet kilka, czy kilkanaście tysięcy osób, co nie jest rzadkością przy popularnych kanałach i markach. Jest to spory plus porównaniu z innymi metodami reklamy, które trudno skalować lub przeprowadzać na dużą skalę.

Korzyścią dodaną przeprowadzania transmisji live na żywo w celach sprzedażowych jest również pozyskanie dużej ilości jakościowego contentu. Naszą transmisję, którą prowadzimy na żywo, możemy nagrywać i zapisywać jako pliki wideo. Możemy następnie publikować nagranie na Facebooku, na YouTube czy naszej stronie internetowej lub w innych miejscach w internecie jako przydatne i wartościowe treści. Dzięki temu uzyskujemy bez dodatkowego wysiłku wiele godzin nagrań, które mogą być następnie odtwarzana przez bardzo długi czas przez dużą liczbę odbiorców. Skutkiem ubocznym live’ów sprzedażowych jest zatem pozyskanie materiału, który może pomagać pasywnie pozyskiwać nam klientów bez wykonywania już żadnych innych czynności.

Jednym z największych plusów transmisji sprzedażowych na żywo jest możliwość dokładnego i korzystnego zaprezentowania konkretnego produktu. Mając do dyspozycji własne miejsce do nagrania, a także czas i sposobność możemy idealnie zaprezentować konkretną usługę lub produkt. Jest to dużo korzystniejsza forma prezentacji, aniżeli treści tekstowe czy graficzne. W trakcie transmisji możemy dodawać również prezentację multimedialną, pokazać zdjęcia, czy skorzystać z innych tradycyjnych form prezentacji. Dokładnie możemy samodzielnie przedstawić dany produkt, ukazać wszystkie jego zalety, a także funkcjonalności i przedstawić go w ciekawy i jakościowy sposób. Możemy również na bieżąco odpowiadać na pytania, a także usuwać wszystkie wątpliwości zakupowe potencjalnych klientów. Wszystko to wpływa na bardziej skuteczną formę marketingu i większą skuteczność w sprzedaży.

Przeczytaj:  Optymalizacja contentu pod kątem SEO i nie tylko

Live’y sprzedażowe możemy przeprowadzić też obecnie bardzo łatwo. Aby to zrobić, nie musimy posiadać drogiego sprzętu, wykonywać skomplikowanych czynności, czy znać się na kwestiach technicznych. Dziś do tego celu wystarczy średniej jakości telefon, a także stabilne łącze internetowe. Jeśli posiadamy budżet na tego typu działania, możemy również bardzo prosto wyemitować profesjonalny przekaz live, który będzie niezwykle jakościowy i pomoże pozyskać nam jeszcze większą ilość klientów. Mamy obecnie wiele możliwości zakupu różnego rodzaju sprzętu, a także prowadzenia takiej transmisji, dzięki czemu możemy dostosować się do naszych możliwości, ograniczeń czy celu, jaki chcemy osiągnąć. Patrząc na tę kwestię, z drugiej strony chcąc prowadzić profesjonalną markę w internecie, możemy dosyć łatwo osiągnąć taki wizerunek, inwestując w dobry sprzęt do transmisji i prowadząc bardziej profesjonalną prezentację w estetycznym i specjalnie przygotowanym do tego miejscu.

Live’y sprzedażowe są wreszcie bardzo lubiane przez odbiorców. Mogą oni dokładnie zapoznać się z danym produktem, a także zobaczyć jego praktycznie działanie. Prezentacja tego typu zdecydowanie lepiej przemawia do klientów, aniżeli hasła reklamowe, czy content w postaci treści pisanych. Konsumenci znacznie chętniej kupują produkty i przedmioty, których działanie, mogą zobaczyć na własne oczy. Dzięki transmisjom nie muszą oni udawać się do sklepu, aby zobaczyć konkretny telefon, czy spodnie i przekonać się, jakie są one w rzeczywistości. Przy pomocy transmisji sprzedażowych na żywo możemy zatem wyróżnić się w naszej branży i pozyskiwać duże ilości klientów.

Jak prowadzić transmisje sprzedażowe?

Jeśli zainteresowała nas ta forma sprzedaży i reklamy, istnieje kilka przydatnych porad, które warto zastosować, jeśli chcemy rozpocząć sprzedaż w takim stylu.

Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się, gdzie chcemy emitować nasz przekaz reklamowy na żywo. Możemy do tego celu wykorzystywać naszą stronę internetową, YouTube czy Facebooka także inne miejsca w sieci umożliwiające nadawanie transmisji live. Miejsce to, warto wybrać pod kątem ilości fanów lub odbiorców, do których będziemy mogli dotrzeć. Jeśli to właśnie na platformie społecznościowej posiadamy konto marki, które jest centrum naszej firmy w internecie, właśnie tam warto emitować przekaz. Jeśli możemy jednak dotrzeć na różnych platformach do odbiorców, warto skonfigurować transmisję live na żywo tak, aby była ona transmitowana w kilku miejscach jednocześnie —  choć to może powodować pewne problemy w komunikacji z odbiorcami.

Przeczytaj:  Jak wybrać agencję SEO dla sklepu internetowego?

Powinniśmy również zadbać o kwestie techniczne, które świadczą o naszym profesjonalizmie. Przede wszystkim będzie to zadbanie o stabilne łącze internetowe tak, aby transmisja działa płynnie, była emitowana w wysokiej jakości, a także nie przerywała. Powinniśmy również transmitować przynajmniej w rozdzielczości HD, gdyż jest to obecnie minimalny jakościowy standard.

Kolejnym krokiem do wykonania jakościowej transmisji live jest przygotowanie miejsca, w którym będziemy prowadzili naszą transmisję sprzedażową. Miejsce to powinno być ciche, spokojne, a także dobrze oświetlone i na tyle duże, abyśmy mogli komfortowo przeprowadzać prezentację. Warto również zadbać o jego estetykę i o to, aby było profesjonalne i nowoczesne. To wszystko pozwoli zbudować profesjonalny wizerunek marki — często dużo łatwiej, aniżeli przez emitowanie wielu reklam w internecie.

Ważnym elementem przeprowadzenia tego typu transmisji jest stworzenie planu prezentacji. Choć transmisje tego typu wyglądają na spontaniczne i w dużej mierze takie są, powinniśmy mniej więcej znać plan tego, co i w jaki sposób będziemy prezentować, a także jak podzielimy nasze wystąpienie. Dzięki temu będzie łatwiej nam się odnaleźć w trakcie transmisji na żywo, a także płynnie prezentować dane zagadnienie. Powinniśmy również wypracować – najlepiej metodami prób i błędów różne formy prezentacji tak, aby były one atrakcyjne i korzystne dla odbiorców. Możemy w tym celu poprosić naszych znajomych o opinię, która forma prezentacji naszego produktu jest najlepsza i najlepiej przedstawia nasze towary jakie chcemy sprzedać.

Nie bez znaczenia przy live’ach sprzedażowych jest również pora transmisji, a także jej długość czy częstotliwość. W tym elemencie powinniśmy wsłuchać się w preferencje naszych odbiorców, gdyż to właśnie oni będą naszymi widzami i to do nich powinniśmy się dostosować. Warto zatem wybierać takie godziny i pory dnia, w których nasi odbiorcy mają wolne. Możemy również zapytać się ich jak często chcieliby oglądać takie transmisje, a także, w które dni tygodnia, mogą poświęcić najwięcej czasu na spotkania z naszą marką. W niektórych grupach docelowych będzie to np. weekend, a w niektórych pracujące dni tygodnia. Warto również wypracować regularny schemat transmisji, aby nasi odbiorcy mogli się przyzwyczaić że w konkretnie dni tygodnia w konkretnych godzinach emitujemy nasze live’y.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *