Rekordowa liczba zgłoszeń w konkursie Telemarketer Roku 2019

Aż 217 zgłoszeń odnotowano w tegorocznym konkursie Telemarketer Roku, organizowanym przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Do konkursu przystąpiło 201 uczestników z 34 firm. Lista finalistów nominowanych do ostatniego etapu zostanie opublikowana 13 maja, a zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali, która odbędzie się 13 czerwca w Teatrze Kamienica w Warszawie.

 

O tytuł Telemarketera Roku 2019 rywalizuje 113 kobiet i 88 mężczyzn. Najpopularniejsze imiona wśród uczestników to Karolina i Kamil. Najwięcej uczestników konkursu mieszka w województwach Mazowieckim (22%) i Wielkopolskim (15%). Biorąc pod uwagę stanowiska obejmowane przez konkursowiczów, najwięcej z nich pracuje jako specjalista (ponad 45%) i konsultant (prawie 32%). Na stanowisku telemarketera pracuje tylko 3% uczestników. Co ciekawe, nierzadko używane są angielskie nazwy stanowisk.

Do konkursu Telemarketer Roku 2019 przystąpiły 34 firmy, z czego najwięcej outsourcing CC (8 firm), banki (7) i dostawcy mediów (5). Pod względem liczby zgłoszeń zdecydowanie wyróżniają się banki – aż 41% rozmów zostało zgłoszonych przez te instytucje finansowe.

Zgłoszenia do konkursu Telemarketer Roku 2019 były przyjmowane w ramach 8 kategorii. Uczestnicy mogli startować w kilku różnych kategoriach, ale w danej kategorii mogli być zgłoszeni tylko raz. Troje konsultantów ubiega się o tytuł Telemarketera Roku 2019 w dwóch kategoriach.

Największą popularnością cieszyła się kategoria Obsługa klienta, do której zgłoszono 45 uczestników. Niewiele mniej telemarketerów rywalizuje w kategorii Sprzedaż outbound (41) i kategorii Windykacja (40). O tytuł Telemarketera Roku 2019 w kategorii Wideorozmowa powalczy tylko 3 konsultantów. Do 29 marca 2019 trwa przyjmowanie zgłoszeń do nowej Nagrody Specjalnej „Czat”, która w przyszłej edycji zapewne stanie się kategorią konkursową Telemarketera Roku.

W ramach konkursu zostało przesłanych 217 zgłoszeń, z czego 13 zostało zdyskwalifikowane za niespełnienie regulaminowych wymagań m.in. niewyciszenia danych osobowych. Każde zgłoszenie obejmuje 3 nagrania rozmów jednego uczestnika. Łączny czas rozmów zakwalifikowanych do kolejnego etapu (oceny merytorycznej Jury) to ponad 106 godzin nagrań. Średni czas rozmowy to 10 minut i 35 sekund. Najdłuższa rozmowa trwa około 55 minut, a najkrótsza 29 sekund. Jedna rozmowa podlega ocenie 2 jurorów, więc każdy konsultant będzie oceniany przez 6 członków Jury. Takie podejście pozwala na sprawiedliwą i obiektywną ocenę uczestników konkursu. Każdy z 30 jurorów przesłucha i oceni około 7 godzin i 30 minut rozmów. To tytaniczna praca, ale także wyjątkowe źródło inspiracji i satysfakcji.

Jury po dokonaniu oceny wszystkich rozmów kwalifikuje maksymalnie 4 uczestników z każdej kategorii do ostatniego etapu konkursu. Podczas finału, nominowani uczestnicy mają do wykonania dwa zadania – zmierzą się z symulacją rozmowy telefonicznej zgodnie ze scenariuszem, a także dokonają autoprezentacji przed Jury. Nominacje do finałowego etapu konkursu Telemarketer Roku 2019 zostaną ogłoszone 13 maja 2019 na stronie internetowej konkursu.

W ramach konkursu po raz drugi wręczona zostanie nagroda Grand Prix Telemarketera Roku dla firmy, której grupa konsultantów została najlepiej oceniona podczas odsłuchiwania zgłoszonych rozmów. Warunkiem przystąpienia do rywalizacji o ten wyjątkowy tytuł było zgłoszenia co najmniej 5 uczestników. O Grand Prix będzie walczyło łącznie 20 firm.

Ogłoszenie wyników konkursu Telemarketer Roku i wręczenie nagród odbędą się podczas uroczystej gali już 13 czerwca 2019 w Teatrze Kamienica w Warszawie. To jedno z największych i najważniejszych wydarzeń dla polskiej branży Contact Center. Goście gali to przedstawiciele firm i ekspertów rynku CC, a także firm technologicznych, szkoleniowych i HR.