Promocja lokalnej marki w internecie to jedynie podstawowa możliwość, jaką oferuje internet. Robiąc to, możemy pójść o krok dalej tworzących sprzedaż usług i produktów lokalnych w sieci. Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie dające duże możliwości pozwalające wykorzystać potencjał naszej marki lokalnej, który często nie jest wykorzystywany ze względu na małą ilość klientów. Wszystko o otworzeniu sprzedaży usług lokalnych i produktów w sieci poniżej.
Czym jest sprzedaż usług i produktów lokalnych w sieci?
Sprzedaż usług lokalnych i produktów z naszego stacjonarnego sklepu w sieci to oferowanie ich zakupu w internecie. Cały proces polega na daniu klientowi możliwości przeglądania oferty naszego stacjonarnego sklepu, a także zakupu poszczególnych produktów lub usług, a następnie odebraniu ich na miejscu osobiście lub dostarczeniu wysyłkowo przez sklep. Do wyboru mamy wiele różnych metod sprzedaży internetowej, które możemy dostosować do profilu naszego sklepu naziemnego czy możliwości i celów jakie chcemy osiągnąć.
Dlaczego warto?
Przede wszystkim, warto wdrażać taką sprzedaż, gdyż możemy w ten sposób nawet wielokrotnie zwiększyć zyski naszego stacjonarnego sklepu. Dla wielu marek będzie to doskonała szansa na stanie się dużo większymi firmami.
Sprzedaż internetowa lokalnych produktów i usług nie jest również problematyczna, ryzykowna czy trudna. Wybierając odpowiednie rozwiązania, możemy sprzedawać takie produkty nawet za darmo bez inwestowania dużych środków. Możemy również w niezobowiązujący sposób rozwijać sprzedaż internetową i nie musimy już od początku takiego działania decydować się na wybieranie zaawansowanych czy złożonych strategii sprzedaży.
W sieci warto również sprzedawać nasze produkty i usługi stacjonarne ze względu na trendy panujące wśród klientów. Obecnie robienie zakupów internetowych jest powszechne, a wielu lokalnych potencjalnych klientów którzy, mogą skorzystać z naszej firmy, robi to właśnie jedynie w sieci. Jeśli staniemy się w niej widoczni i również zaoferujemy możliwość internetowego zakupu naszych produktów i usług, z pewnością będziemy mogli liczyć na spore zainteresowanie nimi.
Jak stworzyć sprzedaż usług i produktów lokalnych w sieci?
Przede wszystkim chcąc sprzedawać nasze produkty i usługi lokalne w sieci, powinniśmy zacząć oferować użytkownikom internetu możliwość zamówienia usługi lub produktu oraz jego osobistego odbioru w naszym punkcie naziemnym. Możemy robić to za pomocą naszego profilu w mediach społecznościowych czy strony internetowej. Możemy również oferować zamawianie przez telefon, e-mail czy automatyczny system umożliwiający nie tylko przeglądanie produktów, ale także ich opłacanie. Dla wielu osób taka możliwość będzie bardzo komfortowa, gdyż będą mogli spokojnie w domu przed komputerem wybrać interesujące ich produkty, a następnie jedynie bez kolejki i tracenia czasu w sklepie naziemnym odebrać je.
Chcąc działać w bardziej usystematyzowany sposób, możemy skorzystać z prostych form sprzedaży w internecie. Nasze produkty, możemy sprzedawać w takich miejscach jak:
- portale ogłoszeniowe
- Facebook marketplace
- Allegro, eBay czy Amazon
Wykorzystując tę metodę sprzedaży usług i produktów będziemy robili to już w profesjonalny sposób, a wszystkie te miejsca cieszą się dużą popularnością klientów, którzy będą mogli z jednej strony sfinalizować sprzedaż, a z drugiej skorzystać z usługi marki lokalnie.
W podobny sposób możemy działać również na dużo większą skalę. W takim wypadku możemy stworzyć swój własny sklep internetowy na zamówienie jako indywidualną witrynę, a także ją pozycjonować w internecie. Będzie to najbardziej wymagające rozwiązanie, ale i dające również największe możliwości. Ceny takiego e-sklepu wahają się przeważnie od kilkuset do kilku tysięcy złotych.
Ciekawym pomysłem na wdrożenie sprzedaży internetowej naszych lokalnych usług i produktów jest sprzedaż wysyłkowa. O ile jest to możliwe, możemy wysyłać produkty i towary z naszego sklepu stacjonarnego do odbiorców na całym świecie. Wbrew pozorom jest to bardzo proste i wymaga jedynie rozpoczęcia sprzedaży internetowej, korzystając z wyżej wymienionych sposobów, a także pakowania i wysyłania towaru, co nie zajmuje dużo więcej czasu niż obsługa klienta naziemnie.