Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB po raz dziewiąty zorganizowało konkurs Telemarketer Roku, dla konsultantów telefonicznych oraz konkurs Złota Słuchawka, nagradzający najlepsze projekty realizowane w call i contact center. Uroczysta Gala wręczenia nagród odbyła się 25 maja w warszawskim Teatrze Capitol.
Gala konkursów Telemarketer Roku i Złota Słuchawka to jedno z najważniejszych spotkań branży call i contact center. W tym roku wydarzenie zgromadziło ponad 200 zaproszonych gości związanych z rynkiem cc. Ceremonię wręczenia nagród poprowadził Grzegorz Tomaszewski, który przygotował specjalny quiz dla publiczności. Nagrody mieli zaszczyt wręczyć Przewodniczący Jury konkursów, Adam Pluciński – Przewodniczący Jury konkursu Telemarketer Roku 2017 oraz Michał Karzel – Przewodniczący Jury konkursu Złota Słuchawka. Oprócz statuetek zwycięzcy otrzymywali również nagrody rzeczowe ufundowane przez Partnerów – sprzęt audio od firmy Kontel i Plantronics oraz karty przedpłacone od firmy Flexicard. Ceremonia wręczenia nagród była pełna wzruszeń, łez szczęścia i wspaniałych przemówień laureatów konkursów. Emocje, jakimi dzielili się zwycięzcy, pokazują jak ważną rolę odrywają te dwa branżowe konkursy. Po rozdaniu nagród odbył się koktajl, na którym rozstrzygnięto plebiscyt na „Przebój Call i Contact Center”. Została nim piosenka „Telefony” zespołu Republika.
Celem konkursu Telemarketer Roku jest promocja zawodu konsultanta telefonicznego oraz zwiększenie prestiżu tej trudnej, niedocenianej, ale bardzo potrzebnej pracy. W 9. edycji konkursu Telemarketer Roku wzięła udział rekordowa liczba firm – aż 35 przedsiębiorstw zgłosiło swoich konsultantów. Pobity został również rekord liczby zgłoszeń – łącznie wpłynęło ich 181. O tytuł Telemarketera Roku 2017 walczyło 176 konsultantów telefonicznych. Do ścisłego finału dostało się 31 telemarketerów. W dotychczasowych edycjach konkursu, największym zainteresowaniem cieszyła się kategoria Obsługa klienta, jednak w tym roku najwięcej rozmów zgłoszono do kategorii Sprzedaż outbound.
Zwycięzcy konkursu Telemarketer Roku 2017
Kategoria: Obsługa Klienta
Zwycięzca: Ewelina Kosmalska, Centrum Bankowości Bezpośredniej Sp. z o.o.
Kategoria: Helpdesk
Zwycięzca: Maciej Dalkowski, Centrum Bankowości Bezpośredniej Sp. z o.o.
Kategoria: Sprzedaż Inbound
Zwycięzca: Piotr Adamowicz, T-Mobile Polska S.A.
Kategoria: Sprzedaż Outbound
Zwycięzca: Miron Szmytkiewicz, Studio Moderna Polska Sp. z o.o.
Kategoria: Windykacja
Zwycięzca: Katarzyna Rutkowska, BEST S.A.
Wyróżnienie: Wojciech Elminowski, PKO Bank Polski S.A.
Kategoria: Inne projekty telefoniczne
Zwycięzca: Zbigniew Bednarek, Centrum Bankowości Bezpośredniej Sp. z o.o.
Wyróżnienie: Beata Pyka, Alior Bank S.A.
Kategoria: Wideorozmowa
Zwycięzca: Nagrody nie przyznano
Rada Programowa
Przewodniczący Rady Programowej
Maciej Wielkopolan – Wiceprezes Zarządu Saski Business Consulting
Rafał Dywan – Dyrektor Departamentu Bankowości Bezpośredniej w Banku Millennium
Wojciech Glapa – Wiceprezes Zarządu Arteria
Janusz Jankowiak – CEO Arvato Polska i CEO Bertelsmann Media
Agnieszka Wrońska – Dyrektor Centrum Obsługi Klienta Detalicznego w PKO BP
Krzysztof Zając – Dyrektor Zarządzania Siecią Sprzedaży Telefonicznej w Orange Polska
Urszula Zarańska-Skarżyńska – Dyrektor ds. Wdrożeń Kampanii Telemarketingowych w MetLife
Jury
Przewodniczący Jury
Adam Pluciński – Właściciel firmy szkoleniowo-doradczej Circinus Training Center
Arleta Bałazy – Menedżer Zespołu Infolinii w Alior Bank
Agnieszka Bera – Kierownik ds. procesów sprzedażowych w eurobanku
Rafał Brożyna – Właściciel firmy szkoleniowej BBP Edukacja
Laura Brzoska – Manager Zespołu Trenerów w Credit Agricole Bank Polska
Małgorzata Dłużewska – Współzałożyciel spółki D&L Contact Center
Łukasz Dudek – Koordynator ds. rozwoju Centrum Kontaktu w wydawnictwie Nowa Era
Katarzyna Gulbicka – Zastępca Dyrektora Pionu Windykacji Polubownej w BEST S.A
Marek Jamróz – Knowledge Manager, Comarch S.A.
Michał Jonczyk – Kierownik Telemarketingu i Wsparcia Sprzedaży w Vivus.pl
Karolina Kania – Kierownik Projektu Contact Center w Voice Contacr Center Sp. z o.o.
Anna Lewandowska – Dyrektor Obsługi Klientów Indywidualnych w Orange Polska S.A.
Justyna Łuczyńska – Kierownik ds. Serwisów Telemarketingowych w Grupie NEUCA
Oskar Orzechowski – Trener w Telmon
Małgorzata Pawłowska – Chief Operating Officer w Daxen IT
Łukasz Pawłyszyn – Kierownik Zespołu Doskonalenia Jakości w Centrum Bankowości Bezpośredniej Banku Pekao
Dawid Sinulingga – Kierownik Zespołu Kontroli Jakości w Grupie PZU
Kinga Wyszyńska – Koordynator ds. Rozwoju i Szkoleń w T-mobile Polska