Audyt sklepu internetowego

Audyt sklepu internetowego to usługa dedykowana właścicielom biznesów ecommerce. Jeśli prowadzisz swój sklep online i chcesz go rozwijać, docierać do nowych klientów, a także zredukować ilość porzuconych koszyków na rzecz sfinalizowanych transakcji – warto zdecydować się na audyt SEO i sprawdzić, co należy poprawić w witrynie oraz wyeliminować występujące błędy na stronie sklepu i poza nim.

Celem tych działań jest zwiększenie ruchu na sklepie, który bezpośrednio przełoży się na większą ilość zamówień. Poza tym audyt sklepu internetowego może stanowić wypadkową do stworzenia strategii SEO, która przyniesie długofalowe rezultaty. Zdaj się na doświadczenie specjalistów branży z agencji Lencia.pl i wybierz profesjonalny, kompletny audyt, przygotowany z wykorzystaniem różnych narzędzi SEO. Poznaj naszą ofertę i dowiedz się więcej.


    Czym jest audyt SEO sklepu online?

    Audyt SEO sklepu internetowego to szereg działań on-site i off-site. Strona sklepu zostaje poddana dogłębnej analizie zarówno pod względem technicznym, jak i pod kątem treści. W efekcie powstaje elektroniczny dokument, który zawiera wiele kluczowych informacji i wskazówek. Głównie są to zalecenia optymalizacyjne, czyli podpowiedzi, jakie zmiany należy wprowadzić w sklepie.

    Aby poprawić pozycję sklepu w Google na ważne frazy kluczowe, a tym samym usprawnić przemieszczanie się po sklepie robotom Google, jak i użytkownikom, konieczne są m.in. eliminacja wykrytych błędów optymalizacyjnych, poprawa bezpieczeństwa czy rozbudowa treści. Warto jednak pamiętać, że każda witryna jest inna i inne są potrzeby biznesu, stąd też audyt sklepu internetowego może wyglądać nieco inaczej i dotyczyć różnych aspektów.

    Audyt SEO sklepu online może zostać przeprowadzony zarówno w przypadku istniejącego już serwisu, by poprawić na nim to, co szwankuje lub udoskonalić działania SEO, ale nie tylko. Polecane są również konsultacje SEO przed uruchomieniem sklepu, a następnie audyty, które weryfikują poprawność działania witryny pod względem optymalizacji, poprawności, użyteczności. Trzecia sytuacja, gdy audyt SEO jest właściwie punktem obowiązkowym, to migracja lub przebudowa serwisu. Podczas takich działań występuje ogrom ryzykownych sytuacji, więc chcąc uniknąć spadków w pozycjach wyszukiwarki i innych, niedogodnych sytuacji – warto zdać się na pomoc specjalisty.

    W czym może pomóc audyt sklepu internetowego?

    Podczas audytu sklepu internetowego specjaliści SEO przeprowadzają dogłębną analizę serwisu, podczas której możliwe jest poznanie odpowiedzi na kluczowe pytania, takie jak:

    • czy sklep właściwie indeksuje się w wynikach organicznych,
    • jak jest zbudowany serwis pod kątem architektury informacji,
    • na jakie słowa kluczowe jest pozycjonuje się sklep,
    • na jakie jeszcze słowa kluczowe warto pozycjonować sklep, by pozyskać dodatkowy ruch organiczny,
    • z jaką prędkością ładuje się serwis i w jaki sposób można poprawić parametry,
    • jak wygląda struktura treści i co należy poprawić,
    • czy nie występuje duplikacja treści,
    • jak wygląda linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
    • oraz wiele innych, które pomogą w opracowaniu strategii SEO dla sklepu internetowego.

    Jak przebiega audyt SEO dla ecommerce?

    Audyt SEO dla sklepów internetowych w praktyce oznacza obszerny raport, będący efektem dogłębnej analizy witryny. Aby wychwycić wszystkie błędy optymalizacyjne i zaproponować poprawki, ekspert SEO nie tylko przeklikuje kolejne podstrony, ale przede wszystkim korzysta z zaawansowanych narzędzi. Tu jednak pamiętaj, że audyt nie jest generowany i eksportowany automatycznie przez narzędzia, a “darmowy audyt seo”, nie ma wiele wspólnego z prawdziwą, obszerną analizą SEO dla ecommerce.

    Każdy audyt SEO różni się od siebie, co jest naturalną konsekwencją tego, że poszczególne serwisy i platformy sprzedażowe nie są identyczne. W Lencia.pl mamy swój wewnętrzny protokół takiego audytu, dzięki czemu krok po kroku analizujemy wszystkie zakamarki sklepu i jesteśmy w stanie odpowiedzieć na jak największą ilość pojawiających się pytań. Dbamy o to, by merytoryczna wartość całej analizy była jak najwyższa, a audyt sklepu przyniósł wymierne korzyści dla zlecającego.

    Z punktu widzenia SEO przeprowadzamy następujące audyty sklepów online:

    • techniczny (z pomocą Google Search Console i innych narzędzi SEO),
    • treści (z pomocą Google Analytics i innych narzędzi optymalizacyjnych),
    • konkurencji,
    • pozycjonowania.

    Podczas audytu sklepu internetowego następuje weryfikacja:

    • zoptymalizowanych metaopisów dla każdej podstrony,
    • poprawności budowania linkowania wewnętrznego z sklepie,
    • odpowiedniej struktury treści na stronie,
    • właściwego stosowania filtrów produktowych,
    • umiejętnego rozplanowania Crawl Budget i ustawienia Cannonicali,
    • prawidłowych przekierowań wewnątrz serwisu,
    • elementów wpływających na konwersję i komunikację,
    • nawigacji w obrębie witryny,
    • optymalizacji grafik i zdjęć,
    • prezentacji i filtrowania informacji,
    • właściwego oznaczenia danych strukturalnych,
    • dostosowania struktury serwisu do wytycznych wyszukiwarki,
    • szybkości ładowania się sklepu,
    • przystosowania do urządzeń mobilnych,
    • czynników offsite (linkbuilding, widoczność w wyszukiwarce).

    Na tej podstawie tworzymy raport z wypunktowanymi błędami i zaleceniami do ich poprawy, ale też wskazówkami, jakie zmiany i ulepszenia warto wdrożyć pod kątem pozycjonowania sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania czy user-experience.

    Kiedy zdecydować się na audyt SEO dla sklepu online?

    Dobrych momentów dla przeprowadzenia audytu SEO jest co najmniej kilka.

    • Po pierwsze, gdy sklep internetowy jeszcze nie jest zaindeksowany, ale jego struktura jest już gotowa. Dzięki temu można wprowadzić odpowiednią optymalizację przed weryfikacją witryny przez roboty Google, co już na starcie może korzystnie wpłynąć na ocenę sklepu i jego pozycję w wyszukiwarce.
    • Po drugie, gdy sklep już działa od jakiegoś czasu, ale zależy Ci na wyższej konwersji, skuteczniejszej sprzedaży i budowaniu rozpoznawalności. Poprawa błędów technicznych, udoskonalenie treści oraz optymalizacja sklepu są słusznym posunięciem bez względu na staż witryny, wielkość sklepu czy ilość klientów. Zawsze znajdzie się coś, co można udoskonalić, by odnotować jeszcze lepsze efekty i rozwijać biznes.
    • Po trzecie, gdy decydujesz się na migrację sklepu internetowego, czyli przeniesienie go z jednego miejsca w inne (np. na inny CMS, lepszy hosting bądź inną domenę internetową). Audyt SEO sklepu internetowego może pomóc w uniknięciu drastycznych i długotrwałych spadków widoczności w wyszukiwarce, ruchu organicznego i sprzedaży.

    Ile kosztuje audyt sklepu internetowego?

    Koszt wykonania audytu SEO uzależniony jest od wielu czynników, choć w głównej mierze od wielkości i stopnia skomplikowania danego serwisu. Im bardziej jest on rozbudowany i skomplikowany, tym więcej czasu będzie potrzeba do przeprowadzenia szczegółowej analizy.  Zwykle koszt przeprowadzenia audytu dla sklepu internetowego o średnej wielkości wynosi około 3000 zł netto. Zachęcamy jednak, by skontaktować się z nami w celu poznania bezpłatnej wyceny serwisu. Podpowiemy, czy audyt w przypadku danego sklepu ma sens, jakie działania należy wykonać i przedstawimy cenę usługi.