Content marketing

Content marketing to dla wielu osób pojęcie wciąż bardzo tajemnicze. W powszechnym użyciu można natrafić na takie sformułowania jak marketing internetowy, marketing społeczny, marketing szeptany, marketing w wyszukiwarkach internetowych, lecz o content marketingu mówi się jeszcze zdecydowanie zbyt rzadko, tymczasem ma on ogromny wpływ na to, jakie pozycje zajmuje strona internetowa w rankingu wyszukiwarek.

Od tego, jakie treści będą publikowane na firmowym portalu, w sklepie internetowym, czy też na blogu, zależy bardzo wiele. Czasy, w których tworzone były treści stricte pod roboty wyszukiwarek, bezpowrotnie minęły. Obecnie, aby odnieść sukces w swojej branży i wybić się ponad konkurencję, należy dokładnie wsłuchać się w potrzeby odbiorcy i odpowiedzieć na nie publikując treści, którymi przedstawiciel grupy docelowej będzie faktycznie zainteresowany.

Zapraszamy do kontaktu każdego, kto pragnie na swojej stronie internetowej zamieszczać wysokiej jakości treści trafiające do serca nawet najbardziej wymagającego użytkownika. Bazując na doświadczeniu, jesteśmy w stanie stworzyć optymalną strategię, począwszy od wskazania grupy docelowej, na tworzeniu contentu kończąc. W poniższym artykule przybliżymy Państwu tematykę content marketingu.

Content marketing – co to takiego?

Podstawowym zadaniem, jakie stawia przed sobą content marketing, jest zdobycie i utrzymanie zainteresowania publikowanymi treściami u konkretnej grupy odbiorców. Aby to było możliwe, trzeba wpierw sprecyzować, kim właściwie jest klient docelowy? Precyzyjna oferta, idealnie skrojona pod potrzeby użytkownika, znacznie zwiększa szansę na sukces marketingu internetowego. Nawiązanie długotrwałych relacji przełoży się na większe zyski firmy, wszak wartościowy klient, to klient wierny.

Marketing treści pełni coraz istotniejszą rolę w wirtualnym świecie. Promocja określonych treści skierowanych do konkretnej grupy osób może odbywać się przy użyciu różnych kanałów dystrybucyjnych. Atrakcyjną z punktu widzenia wartość merytoryczną można prezentować w publikacjach blogowych lub na profilach firmowych w mediach społecznościowych. Przy tworzeniu strategii marketingu treści warto uwzględnić także i zewnętrzne kanały dotarcia do potencjalnych klientów. Doskonale sprawdzą się merytoryczne artykuły sponsorowane.

Publikacja wartościowych treści – co można dzięki niej zyskać?

Każda strategia powinna wskazywać jasne cele, do których osiągnięcia mają zmierzać prowadzone działania. Zadaniem content marketingu jest budowanie relacji pomiędzy firmą a klientem, na podstawie treści publikowanej w różnych kanałach. Odbiorca, który zaangażuje się w przekaz firmy stanie się wiernym i oddanym klientem.

Nie wystarczy jednak jednorazowo przyciągnąć uwagę. Taki efekt jest stosunkowo łatwy do osiągnięcia. Dużo większym wyzwaniem jest budowanie długofalowej relacji opartej na zaufaniu, a my doskonale wiemy, jak to zrobić!

Decydując się na współpracę z nami, zyskają Państwo:

  • szczegółową analizę docelowej grupy odbiorców,
  • strategię tworzenia publikacji (tekstów, filmów, grafik),
  • propozycję kanałów ich dystrybucji,
  • teksty skrojone na potrzeby użytkownika,
  • merytoryczny content przyciągający i utrzymujący zainteresowanie klientów.

Trzeba mieć na uwadze, że stworzenie wartościowych i angażujących treści to dopiero pierwszy krok na drabinie prowadzącej do sukcesu. Każda grupa odbiorców gustuje w innych kanałach przekazu informacji. My wiemy, jak dotrzeć do Państwa klientów i co zrobić, aby zbudować w nich pozytywny wizerunek firmy.

W jaki sposób content marketing podnosi skuteczność pozycjonowania?

Ranking stron internetowych tworzony przez roboty wyszukiwarki opiera się na wielu wskaźnikach. W ostatnim czasie na znaczeniu zyskuje jakość treści prezentowanych w serwisach, niezależnie od tego, czy chodzi o blogi, strony firmowe czy sklepy internetowe. Pozycje witryny w organicznych wynikach wyszukiwania można podnieść przy pomocy rozbudowanej strategii content marketingu opierającej się na naturalnym linkowaniu.

Zakładane rezultaty można uzyskać jedynie, wprowadzając w życie skrojoną na miarę strategię uwzględniającą potrzeby grupy docelowej. Istotny staje się w takim przypadku zarówno konkretny harmonogram udostępnianych treści, ich wartość merytoryczna, jak również sposób przekazu, czyli język, wykorzystywany przy tworzeniu postów do mediów społecznościowych czy wpisów na firmowe blogi.

Profesjonalny content marketing od pasjonatów

Publikując content idealnie dopasowany do potrzeb grupy docelowej, można z potencjalnym klientem nawiązać silną więź, która przełoży się na długoterminową relację owocną dla każdej ze stron.

Zapraszamy Państwa do kontaktu – na każde zapytanie ofertowe odpowiemy w sposób szczegółowy, przedstawiając wszelkie istotne informacje dotyczące przyszłej współpracy. Zależy nam na tym, aby klient od samego początku posiadał wyczerpującą wiedzę na temat poruszanej problematyki, dzięki temu podejmowane przez nas działania cechują się przejrzystością, a proklienckie podejście jest dla nas absolutnym priorytetem!