Audyt SEO strony www oraz sklepu internetowego

Audyt SEO – co to jest, jak wygląda i ile kosztuje

Audyt SEO to profesjonalna analiza strony WWW, realizowana w celu poprawy jej pozycji w wynikach wyszukiwarki na pożądane frazy, a także zwiększenia liczby odwiedzin. Wskutek audytu SEO zostają wykryte błędy techniczne, a następnie przygotowuje się listę zaleceń, których wdrożenie pomoże w pozycjonowaniu strony internetowej.

Oferujemy audyt SEO stron WWW, ale również sklepów internetowych, portali, blogów czy innych serwisów. Poznaj ofertę, a następnie otrzymaj zbiór merytorycznych wytycznych i konkretnych rozwiązań, które korzystnie wpłyną na poprawę widoczności Twojej witryny w sieci.

Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to szczegółowa analiza strony internetowej – zarówno pod kątem jej zawartości, jak i samej struktury. Celem jest wskazanie istotnych błędów, które mogą mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie strony, jak i osłabiać jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Poza tym poszukiwane są rozwiązania pomocne w optymalizacji strategii pozycjonowania, które następnie przedstawia się jako zbiór merytorycznych wytycznych do działań mających znaczenie dla poprawy widoczności witryny w sieci.

Analizie podczas audytu SEO poddawane są:

  • struktura treści,
  • frazy kluczowe (słowa kluczowe),
  • zezwolenie indeksacji robotom wyszukiwarek,
  • sposób zapisu kodu,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • struktura strony (przyjazność robotom i użytkownikom),
  • szybkość ładowania strony,
  • profile linków zewnętrznych.

Zapytaj o bezpłatną wycenę audytu SEO:


    Zwieńczeniem audytu SEO jest przygotowanie obszernego raportu, w którym wykazuje się błędy, ale i prezentuje zalecenia. Wprowadzenie w życie poprawek wskazanych w przygotowanym raporcie będzie miało znaczenie dla widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Dobrze zoptymalizowana strona doceniana jest nie tylko przez roboty wyszukiwarek internetowych, ale też użytkowników. Łatwa nawigacja, merytoryczne i interesujące treści, intuicyjne korzystanie z witryny czy dokonywanie zakupów w sklepie sprawiają, że potencjalni klienci chętniej wracają na daną stronę czy udostępniają ją dalej.

    Kiedy zalecany jest audyt SEO?

    Analizę SEO zaleca się dla każdego typu stron internetowych – wizytówkowych, ofertowych, sklepów, blogów, portali i innych. Audyt SEO przeprowadza się w przypadku istniejących stron WWW z historią, ale też nowych witryn, choć zakres obu działań różni się. Wykonanie audytu nie jest natomiast możliwe dla stron dopiero projektowanych, które jeszcze zostały opublikowane w sieci. W takim przypadku zamiast audytu warto zdecydować się na pomoc SEO-wca, który skoordynuje pracę programistów i copywriterów, aby strona była już na tym etapie dostosowana do wytycznych wyszukiwarki.

    Audyt SEO może zostać przeprowadzony bez względu na poziom rozbudowania witryny czy branżę, a przy tym jest on odpowiedni dla firm, które działają zarówno lokalnie, jak i ogólnokrajowo czy globalnie. Gdy widoczność strony internetowej, pomimo długofalowej strategii pozycjonowania, wciąż pozostawia wiele do życzenia, warto się temu problemowi przyjrzeć w sposób bardziej szczegółowy, zlecając analizę SEO ekspertom. Szczególnie, gdy witryna wyświetla się na odległych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania na pożądane frazy, a ruch na stronie jest niezadowalający i nie przekłada się na satysfakcjonujący współczynnik konwersji.

    Dlaczego warto zrobić audyt SEO?

    Audyt SEO umożliwia wykrycie błędów przeszkadzających stronie w wybiciu się na wysokie pozycje w wyszukiwarce. Mogą to być np. zła struktura strony, nieprawidłowe linkowania, zła struktura tekstów i złe nasycenie frazami kluczowymi, problemy w kodzie strony i wiele innych. Przeprowadzona analiza owocuje obszernym raportem, w którym znajdują się szczegółowe wytyczne co do zalecanych działań optymalizacyjnych, jakie powinny zostać przeprowadzone w obrębie witryny. Audyt SEO to szereg korzyści dla zlecającego.

    • Oszczędność czasu – otrzymujesz szczegółowy raport zawierający informacje o błędach na stronie wraz ze wskazówkami, co poprawić. Nie tracisz czasu na szukanie problemów i rozwiązań.
    • Przejrzystość – raporty są przygotowywane tak, by były zrozumiałe dla każdego klienta, bez względu na znajomość SEO. Dzięki wytycznym wiesz, jakie zmiany należy wdrożyć i co poprawić.
    • Realne oszczędności – wprowadzenie w życie przekazanych wytycznych pozwala znacznie szybciej i niższym kosztem osiągnąć zamierzony efekt w zakresie optymalizacji strony internetowej.
    Efekt wdrożenia audytu SEO oraz poprawienia linkbuilingu

    Audyt SEO krok po kroku

    Audyt SEO pozwala znaleźć na niej błędy techniczne i wskazać zalecenia w zakresie pozycjonowania strony WWW na określone słowa kluczowe. Niekiedy też może wykazać, że działania nie przyniosą rezultatu i niezbędne będzie zbudowanie serwisu od nowa, ponieważ jest tak wiele do zrobienia, że znacznie bardziej opłaci się postawić nową stronę z uwzględnieniem strategii SEO. Aby jednak dojść do jakichkolwiek wniosków, należy przeprowadzić działania on-page, off-page oraz uwzględnić różne kwestie techniczne. Sprawdź, jak przebiega audyt SEO.

    Działania on-page w audycie SEO

    Działania on-page w audycie SEO dotyczą wszelkich kwestii związanych z optymalizacją samego serwisu. To między innymi struktura strony WWW, linkowanie wewnętrzne, jakość oraz struktura treści, grafiki na stronie i ich optymalizacja. Strona powinna być przyjazna zarówno robotom wyszukiwarki, jak i użytkownikom. Treści muszą być świeże, unikalne, mieć odpowiednią strukturę, być właściwie nasycone frazami kluczowymi, a do tego angażować i wywoływać pożądane działania – np. przekierować linkiem wewnętrznym do produktu lub innego artykułu, zachęcić do zakupu czy umówienia spotkania.

    Działania off-page w audycie SEO

    Działania off-page w audycie SEO oznaczają z kolei zespół czynników, które znajdują się poza serwisem. Mowa tutaj przede wszystkim o linkach zewnętrznych – zarówno wychodzących, jak i przychodzących. Linkowanie do wartościowych stron (np. źródła), wpływa korzystnie na pozycjonowanie strony, a do tego chroni przed zarzutem duplikacji treści (np. w przypadku cytowania). Linki z zewnątrz, które kierują do naszej witryny, również powinny być wartościowe. Warto sprawdzić skąd pochodzą linki – niektóre mogą mieć negatywny wpływ na pozycję strony (np. gdy są to wątpliwej jakości katalogi albo strony zapleczowe).

    Część techniczna w audycie SEO

    Oprócz działań on-page i off-page ważna jest również analiza sposobu indeksowania strony WWW przez roboty oraz tego, jak strona wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwarki google. Szeroki zakres działań technicznych obejmuje m.in. weryfikację prędkości ładowania strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych, budowę adresów URL i odpowiednich meta danych dla podstron, optymalizację kodu Schema czy ogólnie pojęte user-experience.

    Ile czasu trwa audyt strony pod kątem SEO?

    Audyt strony internetowej pod kątem SEO za każdym razem przeprowadzany jest indywidualnie, zależnie od konkretnej strony i potrzeb. Choć niektóre elementy się powtarzają, każda witryna różni się swoją budową, strukturą, ilością podstron, treści i linków. W związku z tym czas na przygotowanie takiego dokumentu zawsze jest określany dopiero po wstępnej analizie i rozmowie z klientem na temat zakresu niezbędnych prac. Może to trwać od kilku dni do nawet kilku lub kilkunastu tygodni.

    Rzetelnie przeprowadzona analiza wymaga zebrania sporej ilości danych oraz ich przetworzenia, co wiąże się z czasem. Na podstawowy audyt niezbyt rozbudowanej strony poświęca się około 5-7 dni roboczych, a te najbardziej zaawansowane są znacznie bardziej czasochłonne i mogą trwać nawet kilkanaście dni roboczych. Zwykle na etapie wyceny audytu klient poznaje szacowany termin realizacji audytu SEO.

    Audyt SEO cennik

    Koszt przeprowadzenia profesjonalnego audytu SEO zawsze jest wyceniany indywidualnie, w zależności od rodzaju strony internetowej oraz zakresu działań, jakie będą przeprowadzone. Inna cena będzie za stronę wizytówkową z 3 podstronami, a inna za rozbudowaną stronę internetową w wieloma podstronami i blogiem. Czy możemy przedstawić za audyt SEO cennik? Analizy stron internetowych pod kątem SEO wykonujemy już od około 2900 zł, choć im bardziej będzie ona rozbudowana, tym koszt będzie wyższy. Zachęcamy do kontaktu w celu poznania bezpłatnej wyceny audytu SEO Twojej witryny.

    Przykładowe ceny przeprowadzenia audytu SEO:

    Wielkość serwisuCena minimalna
    mały serwis, blogod 1900 zł
    średni serwis, serwis usługowyod 2400 zł
    duży serwis, sklep internetowyod 3900 zł

    Czy darmowy audyt SEO w wersji online ma sens?

    Audyt SEO przeprowadzony przez specjalistę zawsze wiąże się z wydatkiem określonej sumy. Niemniej nie możemy zapomnieć o tym, że na rynku funkcjonuje wiele serwisów i platform do samodzielnego przeprowadzenia audytu – np. Google Analytics, Google Search Console czy inne narzędzia (te zwykle są jednak płatne).

    Tu jednak należy mieć na uwadze to, że narzędzia te bazują przede wszystkim na sztywnych algorytmach i zaleceniach, które nie dla każdego serwisu powinny być identyczne. Witryny różnią się pod wieloma względami, a umieszczanie ich w tych samych schematach może sprawić, że audyt wcale nie da oczekiwanych rezultatów.

    Kompleksowa analiza witryny pod kątem działań SEO wymaga zarówno zebrania dużej ilości danych, lecz także ich odpowiedniej analizy i wyciągnięcia wniosków. Tego może dokonać wyłącznie doświadczony SEO-wiec.

    Zleć audyt SEO swojej strony internetowej

    Techniczna analiza i poprawa serwisu umożliwiają zmniejszenie zasobów, jakich roboty wyszukiwarki potrzebują do analizy i indeksacji witryny (Crawl Budget). W trakcie przeprowadzonego przez ekspertów audytu SEO znalezione zostają błędy związane z niepoprawną indeksacją podstron, weryfikowany jest poziom optymalizacji strony i jakość publikowanych treści, a także sprawdzone zostają działania takich elementów, jak mapa witryny (w wersji XML i HTML) czy pliku robots.txt.

    Powierz nam swoją stronę. Przygotujemy bezpłatną wycenę audytu, a następnie go przeprowadzimy w ustalonym terminie. Masz pytania co do analizy strony internetowej pod kątem SEO? Chcesz uzyskać dodatkowe informacje na temat warunków współpracy? Zapraszamy do kontaktu!