Pozycjonowanie dla małej firmy

Prowadzisz mały biznes albo właśnie rozpoczynasz swój start-up? Niezależnie od branży czy zakresu działalności, warto zadbać o obecność w internecie. Można to uczynić na wiele sposobów, jak np. tworząc stronę internetową, prowadząc social media, tworząc reklamy online czy właśnie decydując się na pozycjonowanie dla małej firmy. SEO dla niewielkich firm jest szansą na prężny rozwój i skuteczne docieranie do nowych klientów.

Pozycjonowanie strony internetowej to niezwykle skuteczny sposób na wyprzedzenie konkurencji w organicznych wynikach wyszukiwania (bezpłatnych, naturalnych). Zakres podejmowanych działań zawsze jest dostosowywany indywidualnie i zależ od wielu czynników – m.in. rodzaju witryny i jej rozbudowania, branży, konkurencyjności, aspektów technicznych czy contentu. Chcesz wiedzieć więcej o pozycjonowaniu dla małej firmy? Poznaj ofertę Lencia.pl!


    Strategia SEO dla małej firmy

    Wybór odpowiedniej strategii pozycjonowania strony www jest kluczowy – pozwala na wyznaczenie celu i działań, które do niego doprowadzą. Pod uwagę przy jej opracowywaniu bierze się sporo czynników, takich jak specyfika branży, zasięg prowadzonej działalności czy budżet, który firma może przeznaczyć na działania SEO. Niewielkie lokalne przedsiębiorstwa absolutnie nie powinny rezygnować z promocji w swojej firmy w internecie i mierzenia się z konkurencją o czołowe pozycje w wyszukiwarce na pożądane frazy kluczowe.

    Przede wszystkim firmy działające stacjonarnie powinny zatroszczyć o wizytówkę Google Moja Firma. Żaden biznes nie powinien rezygnować również ze stworzenia swojej strony internetowej, która będzie dobrze zoptymalizowana. Na stronie należy umieścić unikalne i merytoryczne treści o właściwym nasyceniu słowami kluczowymi, zadbać o linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz zweryfikować wszystkie techniczne aspekty SEO. Na optymalizacji strony pozycjonowanie dla małej firmy jednak się nie kończy.

    Strategia SEO dla małej firmy powinna również obejmować plan działania w obrębie serwisu i poza nim. Wszystko po to, by pozyskać na stronę konwertujący ruch. W związku z tym na bieżąco serwis uzupełnia się o nowe treści (np. w aktualnościach, na firmowym blogu), buduje bazę backlinków (linkowanie zewnętrzne), odświeża i optymalizuje treści opublikowane w serwisie, rozbudowuje linkowanie wewnętrzne, poprawia aspekty techniczne (np. przyspieszenie ładowania strony, lepsze wrażenia UX, reagowanie na zmiany wytycznych wyszukiwarki).

    Pozycjonowanie małej firmy – czy warto?

    • Poprawa widoczności strony i prowadzenie działań, które pomogą jej znaleźć się w pierwszej 10 wyników wyszukiwania na pożądane frazy. Dzięki temu witryna wyświetli się większej liczbie użytkowników, co potencjalnie zwiększy szansę na lepszą sprzedaż produktów czy usług.
    • Większy ruch organiczny na stronie – im więcej osób trafi na Twoją stronę z bezpłatnych wyników wyszukiwania, tym lepiej. Z czasem możliwe będzie zredukowanie wydatków na płatną reklamę.
    • Lepsza rozpoznawalność marki – znalezienie się w czołowych wynikach wyszukiwarki ma również wpływ na wzrost rozpoznawalności firmy czy zdobycie przewagi nad konkurencją.

    Ile kosztuje pozycjonowanie dla małej firmy?

    Pozycjonowanie stron dla małych firm powinno rozpocząć się od konsultacji SEO (w przypadku dopiero powstających serwisów) albo audytu SEO (istniejące serwisy). Jest to wypadkowa do stworzenia strategii SEO, odpowiadającej indywidualnym potrzebom biznesu. Zaplanowanie i realizacja jej wymaga czasu, jak również nakładów finansowych.

    Jaki jest cennik pozycjonowania małej firmy? Tak, jak wcześniej wspomnieliśmy, SEO obejmuje różne działania, które są zindywidualizowane i dostosowane do potrzeb biznesu, witryny czy możliwości finansowych Klienta. Im więcej pracy na stronie należy wykonać, tym oczywiście koszt będzie wyższy. Cena za pozycjonowanie stron oscyluje w granicach od około 1500 zł netto do kilkudziesięciu tysięcy zł netto miesięcznie. Jeśli chcesz poznać dokładną cenę, masz pytania dotyczące SEO dla małych firm lub innych usług naszej agencji marketingowej, zapraszamy do kontaktu! Zaufaj ekspertom Lencia.pl i rozwijaj swój biznes!