Prowadzenie bloga firmowego

Blog firmowy to potężne narzędzie marketingowe, które umożliwia budowanie wizerunku firmy, jak i ugruntowanie pozycji marki w świadomości klientów. Jest to miejsce publikacji najróżniejszych treści, związanych z działalnością przedsiębiorstwa. To tam można rozbudowywać informacje o produktach, usługach i innych działaniach firmy, odpowiadać na pytania klientów czy udzielać różnych wskazówek. Kluczowe jest jednak, by prowadzenie bloga firmowego było przemyślane, regularne i z uwzględnieniem zasad optymalizacji.

W Lencia.pl specjalizujemy się w tworzeniu treści na blogi z różnych branż – m.in. modowej, motoryzacyjnej, prawniczej, medycznej czy ubezpieczeniowej. Przykładamy dużą wagę do tego, by treści były merytoryczne, poprawne stylistycznie i językowo, unikalne, a do tego o właściwej strukturze, nasycone frazami oraz wzbogacone o linkowanie. Wszystko do sprawia, że blog stanowi wartość dodaną z punktu widzenia odbiorców, ale też wyszukiwarek. Prowadzenie bloga firmowego w należyty sposób może mieć duże znaczenie dla pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.


    Dlaczego warto założyć blog firmowy?

    Marketing internetowy to szansa dla firm na zaistnienie w pamięci odbiorców, dotarcie do nowych Klientów i budowanie wizerunku marki. Jest też wyzwaniem, ponieważ konkurencyjność jest spora, a realizacja założeń marketingowych wymaga regularności, konsekwencji, środków oraz odpowiedniej wiedzy.

    Przedsiębiorcy mogą zdecydować się na płatne kampanie w wyszukiwarce czy social mediach, ale również wybrać pozycjonowanie witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym przypadku pomocna jest optymalizacja strony internetowej, jak również stworzenie i prowadzenie firmowego bloga. Pomoże on w wypozycjonowaniu strony www na pożądane frazy kluczowe, ale też będzie miał znaczący walor merytoryczny dla Klientów.

    Na blogu można bowiem prezentować użyteczne treści, które nie tylko sprzedają, ale też uczą, informują, prezentują wady i zalety poszczególnych produktów czy usług, kreują wizerunek marki jako eksperta w danej dziedzinie, zwiększają rozpoznawalność itd. Aby jednak osiągnąć takie efekty, niezbędne jest to, aby treści na blogu były publikowane regularnie, a do tego muszą być unikalne, poprawne merytorycznie, napisane bezbłędnie i perswazyjne.

    Dopracowany blog firmowy to przede wszystkim:

    • zwiększenie rozpoznawalności marki,
    • zbudowanie pozycji eksperta w branży,
    • docieranie i pozyskiwanie nowych klientów,
    • generowanie wyższej sprzedaży produktów czy usług,
    • zwiększenie zaufania klientów,
    • wzmocnienie linkowania wewnątrz strony.

    Jakie treści powinny znaleźć się na blogu firmowym?

    Blog firmowy to miejsce, w którym Twoja firma spotyka się z klientem. Można postrzegać to, jak wizytę klienta w sklepie i jego obsługę przez doradcę. Z tym, że interakcja jest tutaj mocno ograniczona, a to oznacza, że blog powinien być jak najbardziej użyteczny i wyczerpujący. Odbiorcy powinni znajdować tam odpowiedzi na nurtujące ich pytania, wskazówki zakupowe, rekomendacje, porady ekspertów, informacje o marce, jej produktach, usługach, nowościach oraz wiele innych, zależnych od branży i potrzeb firmy treści. Blog ma pomagać nie tylko robotom wyszukiwarki w wysokim rankowaniu Twojej witryny, ale przede wszystkim Twoim potencjalnym i obecnym Klientom.

    Przykładowe treści na bloga firmowego:

    • Poradniki zakupowe (np. Jaką pralkę do małej łazienki wybrać)
    • Rankingi produktów (np. Ranking maszyn polerskich)
    • Odpowiedzi na pytania klientów (np. Jak wyczyścić rolety zwijane)
    • Ważne informacje o firmie (np. wydarzenia, konferencje, oferty pracy)
    • Nawiązania do aktualnie ciekawych tematów (np. Bądź jak Iga Świątek – 5 powodów, dla których warto trenować tenisa ziemnego)
    • Wywiady (np. ze specjalistami z branży, pracownikami firmy)
    • Porady ekspertów branży (np. Czy opłaca się fotowoltaika w 2023 roku – opinia eksperta)

    Jak wygląda współpraca z Lencia.pl przy prowadzeniu bloga?

    Na początku warto zaznaczyć, że blog firmowy jest stosunkowo tanim i łatwym sposobem promocji marki. Do jego prowadzenia potrzeba po prostu osoby, która ma lekkie pióro, zna zasady optymalizacji treści i posiada odpowiednie zaplecze merytoryczne lub może liczyć na wsparcie eksperta w danej dziedzinie. Oczywiście na takie działania potrzeba również czasu, a to tego najczęściej brakuje właścicielom firm czy osobom odpowiedzialnym za sprzedaż albo marketing w przedsiębiorstwie.

    Zlecenie prowadzenia bloga firmowego okazuje się więc często słusznym posunięciem – wówczas to specjaliści ds. content marketingu przejmują obowiązek tworzenia treści na bloga, jak i aktualizowania ich. Na podstawie celu, budżetu i indywidualnych potrzeb firmy oceniamy, jakie publikacje i jak często powinny być publikowane na blogu. Następnie ustalane są tematyka, zakres działania, frazy kluczowe, istotne produkty czy usługi oraz inne aspekty, które będą miały znaczenie w tworzeniu publikacji na bloga. Dokonujemy wyceny usług w zakresie prowadzenia bloga firmowego i zawieramy umowę.

    Poza prowadzeniem bloga firmowego, możemy również zaoferować tworzenie tekstów na niego regularnie lub doraźnie. Mogą to być teksty poradnikowe, rankingi produktów, instrukcje, odpowiedzi na pytania klientów i inne treści, które będą ciekawe z punktu widzenia odbiorców i potencjalnych klientów marki. Ustalimy wówczas szczegóły dotyczące tekstów – ich ilość, tematykę, objętość itd.

    Masz pytania dotyczące prowadzenia bloga firmowego przez Lencia.pl? Zastanawiasz się, czy blog na Twojej stronie www ma sens? Nie wiesz, jakie treści publikować albo jak je właściwie zoptymalizować? Skontaktuj się z nami. Rozwiejemy wszelkie wątpliwości i przedstawimy cennik prowadzenia firmowego bloga. Na cenę mają wpływ m.in. branża, trudność tekstów, liczba artykułów w miesiącu i ilość znaków, ilość dostępnych materiałów źródłowych, dodatkowe usługi (np. dobór słów kluczowych, zdjęcia, grafiki). Nie czekaj – daj nam znać czego potrzebujesz. Skorzystaj z formularza kontaktowego lub zadzwoń.