Indywidualne strategie pozycjonowania sklepów internetowych
Pozycjonowanie sklepów internetowych ma na celu pojawianie się sklepu (lub jego podstron) na kluczowe frazy w wynikach organicznych na wysokich pozycjach. Działania mogą być prowadzone według różnej strategii SEO, choć szczególnie opłacalne dla sklepów zwykle okazuje pozycjonowanie long tail, czyli pod długi ogon (na szczegółowe i rozbudowane frazy kluczowe).
Bazując na szczegółowej analizie serwisu i konkurencji oraz naszym doświadczeniu, podejmujemy się pozycjonowania sklepu internetowego w najbardziej przystępny sposób. Opracowujemy strategię, przygotowujemy plan działania, obliczamy niezbędny budżet i po akceptacji założeń rozpoczynamy długofalową współpracę. Podniesienie pozycji sklepu internetowego w organicznych, bezpłatnych wynikach wyszukiwania wymaga bowiem czasu i konsekwencji, a także reagowania na pojawiające się problemy i zmiany.
Audyt sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego powinno rozpocząć się od jego audytu. Kluczowe jest bowiem wykrycie, a następnie wyeliminowane wszystkich błędów w strukturze serwisu i w treściach opublikowanych na wszystkich podstronach.
Na podstawie audytu SEO powstaje lista zaleceń, które należy wdrożyć w sklepie. Dokument zawiera rekomendacje przedstawione w przejrzysty i uporządkowany sposób, dzięki czemu właściciel strony lub odpowiedni pracownicy techniczni będą mogli z łatwością wprowadzić zalecane zmiany.
Już samo wdrożenie podstawowych rekomendacji może wpłynąć na poprawę widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Niemniej dla wyższej efektywności i lepszych rezultatów warto zdecydować się na kolejny etap i pozycjonowanie sklepu internetowego według opracowanej strategii.
Jak przebiega pozycjonowanie sklepu internetowego?
Decydując się na pozycjonowanie przez naszych ekspertów, wszelkie kwestie z tym związane spoczywają na naszych barkach. Zajmiemy się stroną techniczną oraz zaoferujemy optymalizację lub stworzenie treści, by były unikalne, merytoryczne, angażujące i odpowiednio nasycone frazami.
Przygotowanie szczegółowej strategii pozycjonowania, która będzie opierać się na zdywersyfikowanych działaniach, jest tutaj kluczowe. Najczęściej plan działania obejmuje takie aspekty, jak: rozbudowa treści o wartościowy content, poprawa struktury strony, sprawdzenie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, stworzenie zoptymalizowanych metaopisów, weryfikacja sposobu indeksowania strony www przez roboty itd.
Na pozycjonowanie sklepu internetowego warto zdecydować się zarówno na etapie jego tworzenia (polecamy: konsultacje SEO), co w dużej mierze ułatwi ten proces i zaoszczędzi czas oraz środki, jak i wówczas, gdy biznes już funkcjonuje, ale wymaga usprawnień. Audyt pomoże wykryć błędy oraz stworzyć plan optymalizacji sklepu, bez względu na to, na jakiej platformie ecommerce się znajduje. Jeśli będzie to konieczne, możemy również przeprowadzić migrację sklepu na inną platformę, jednocześnie dbając o to, by nie doszło do znacznych spadków pozycji.
Optymalizacja sklepów internetowych
Działania SEO dla ecommerce mogą przynieść efekty tylko wtedy, gdy serwis zostanie wcześniej zoptymalizowany. Nie obejdzie się więc bez szczegółowej analizy całego sklepu i weryfikacji, czy roboty wyszukiwarek nie natrafiają przy indeksacji na żadne problemy. Ważne jest również sprawdzenie, czy z punktu widzenia użytkownika (i potencjalnego klienta), sklep jest stworzony w przyjazny sposób. Przejście przez cały proces zakupowy powinno być sprawne i pozbawione jakichkolwiek trudności. Od chwili wejścia do sklepu, przez wyszukanie pożądanych produktów i dodanie ich do koszyka, aż po finalizację transakcji.
Po skończonym audycie SEO przygotowujemy listę konkretnych zaleceń, które zostaną wdrożone w trakcie działań optymalizacyjnych. Takie przygotowanie serwisu jest niezwykle ważne, ponieważ może przyczynić się do skrócenia procesu pozycjonowania i szybszego odnotowania pierwszych efektów. Jeśli chodzi o strategię pozycjonowania sklepów internetowych, to polecanym rozwiązaniem jest metoda long tail, czyli pozycjonowanie pod długi ogon, które w przypadku sklepów o dużej konkurencyjności może przynieść najlepsze efekty. Niszowe i bardziej uszczegółowione frazy ułatwiają poszukiwania klientom, którzy wiedzą, czego chcą, a jednocześnie pozwalają sklepom wskoczyć na wysokie pozycje na te właśnie kombinacje słów.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – czas, cena, zakres
Pozycjonowanie sklepu internetowego to usługa dedykowana każdemu biznesowi ecommerce, bez względu na staż działania, wielkość, zasięg czy branżę. Odpowiednio opracowana strategia pozycjonowania pozwoli każdej firmie konkurować z innymi, nawet dużymi graczami. Decydując się na usługę Lencia.pl zyskujesz wsparcie ekspertów SEO, którzy mieli przyjemność pracować przy licznych projektach i posiadają bezcenne doświadczenie. Z naszą pomocą możesz dotrzeć do wartościowych klientów, zainteresowanych konkretnymi produktami, które masz w swojej ofercie.
Jeśli chodzi o odpowiedź na pytanie, ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego, to nie ma tutaj jednej właściwej odpowiedzi. Niemniej eksperci wskazują, że zawsze potrzeba minimum 6 miesięcy. Niemniej warto mieć na uwadze, że im większy będzie budżet, lepiej zoptymalizowany sklep i mniejsza konkurencja, tym efekty można osiągnąć prędzej. Niekiedy potrzeba jednak znacznie więcej czasu, stąd też ważne jest w przypadku działań SEO, aby Klienci wykazywali się zrozumieniem i cierpliwością w tym zakresie.
Na cenę pozycjonowania sklepów ecommerce wpływ ma wiele czynników. Wśród tych najistotniejszych możemy wskazać konkurencję w branży i jej zaawansowanie w działaniach, wybraną strategię SEO, wielkość serwisu, oczekiwania klienta. Niemniej przyjmuje się, że minimalna cena za pozycjonowanie sklepu wynosi około 3000 zł netto miesięcznie. Istnieją jednak różne metody rozliczania – np. abonamentowa (stała opłaca co miesiąc za ustalony zakres prac) czy mieszana (abonament + success fee, np. uzależniona od wielkości dostarczonego ruchu).
Minimalny koszt pozycjonowania sklepu internetowego to 3900 zł netto za miesiąc działań. Możliwa jest praca za efekt typu success fee w postaci bonusów (wzrost faktury o ustalony procent, success fee negocjowany co rok) za:
- liczbę fraz w top5 wyników – min. 25%
- przychody w ruchu organicznym – min. 50%
- wzrost ruchu organicznego -min. 25%
Cena za pozycjonowanie sklepu internetowego zaczyna sie od 3400 zł netto za miesiąc działań.
Chcesz poznać cenę pozycjonowania Twojego sklepu internetowego? Masz pytania dotyczące tej lub innych naszych usług? Zapraszamy do kontaktu!