Definicja pozycjonowania, optymalizacji strony i działań off site

Pozycjonowanie stron internetowych to głównie 3 pojęcia – pozycjonowania, optymalizacji i działań off-site. Jednak wiele osób do końca nie zna dokładnej ich definicji, a także używa ich nieprawidłowo lub co gorsza zamiennie, nie domyślając się jak różne są to pojęcia. Czym zatem jest pozycjonowanie stron internetowych, optymalizacja strony internetowej oraz działania off site? Pojęcia te wyjaśniamy dokładnie poniżej.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces polegający na ich dostosowaniu do wyszukiwarki Google zgodnie z zaleceniami i dobrymi praktykami. Dostosowanie witryny do wyszukiwarki składa się z dwóch głównych części. Jest to optymalizacja strony internetowej, czyli działania on page na stronie internetowej, a także działania off site poza stroną internetową w sieci. Pozycjonowanie stron internetowych jest zatem ogólnym i całościowym procesem wykorzystującym różne działania – zarówno na samej stronie internetowej jak i poza nią w sieci do umieszczenia naszej witryny na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google.

Celem pozycjonowania jest umieszczenie witryny internetowej na jak najwyższych pozycjach w danej kategorii tematycznej lub pod konkretnymi słowami kluczowymi w wyszukiwarce Google i uzyskiwanie z tego tytułu jak największych profitów w postaci popularności, ruchu czy sprzedaży.

Mówiąc o pozycjonowaniu witryn mamy również na myśli proces długotrwały i regularny. Samo wypozycjonowanie strony internetowej na satysfakcjonującą nas pozycję w danej kategorii tematycznej trwa przeważnie około kilku miesięcy, choć czas ten może w zależności od różnych czynników znacznie odbiegać od średniej. Proces pozycjonowania teoretycznie możemy wykonywać samodzielnie, ale najczęściej zlecany jest agencjom SEO czyli wyspecjalizowanym w tego typu działaniach markom. Pozycjonowanie strony internetowej jest również jednym z najpopularniejszych sposobów promocji internetowej marki.

Przeczytaj:  Optymalizacja contentu pod kątem SEO i nie tylko

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Optymalizacja strony internetowej to proces konfiguracji i optymalizacji samej strony www. Mianem optymalizacji określa się wszystkie działania, które wykonuje się na samej stronie internetowej, nie wychodząc poza nią w celu pozycjonowania. Ogólnie istnieje bardzo wiele elementów na witrynie, które optymalizuje się i dostosowuje do wyszukiwarki Google. Według specjalistów jest ich około kilkuset, a my jako użytkownicy internetu znamy jedynie część elementów wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce Google, gdyż wyszukiwarka skrzętnie skrywa i pilnuje informacji na temat procesu indeksowania witryn.

Działania te są też nazywane działaniami on site lub on page czy też konfiguracją lub dostosowaniem strony internetowej do wyszukiwarki. Na rynku np. u specjalistów SEO czy w agencjach SEO możemy wykupić pojedyncze i niezobowiązujące usługi optymalizacji samej strony internetowej. Do najpopularniejszych działań optymalizacyjnych, możemy zaliczyć:

  • dobór słów kluczowych pod którymi będzie promowana witryna
  • optymalizację serwisu pod kątem user experience
  • dodawanie contentu i treści SEO na stronę
  • linkowanie wewnętrzne strony internetowej
  • optymalizację hostingu
  • ustawienie odpowiedniej struktury podstron
  • uproszczenie kodu HTML i szablonu

Optymalizacja strony internetowej jest podstawowym działaniem, które wykonuje się gdy rozpoczynamy pozycjonowanie strony internetowej. Tylko poprawnie zoptymalizowana i skonfigurowana strona internetowa może być bazą do dalszych działań pozycjonujących.

Czym są działania off-site?

Działania off site lub też nazywane off page są działaniami pozycjonującymi wykonywanymi jedynie poza stroną internetową w sieci. Jest to nieco mniejsza część pozycjonowania w porównaniu z optymalizacją strony internetowej, ale również niezwykle ważna. Działania te w zauważalnym stopniu wpływają na pozycję witryny w wyszukiwarce Google, a przy ich pomocy, możemy znacząco podnosić pozycję witryny w rankingu wyszukiwania. Do działań pozycjonujących poza witryna możemy zaliczyć:

  • linkowanie zewnętrzne
  • kierowanie ruchu na pozycjonowaną witrynę
  • umieszczanie w sieci danych NAP z adresem strony
  • powiązywanie wizytówki Google Maps z witryną
Przeczytaj:  Marketing poleceń w sieci – Wszystko o marketingu rekomendacyjnym w internecie czyli jak pozyskać nowych klientów przez polecenia!

Działania pozycjonujące poza witryną internetową są doskonałym sposobem na wpływanie na statystyki witryny i również możemy zamówić je niezobowiązująco w agencjach SEO. Najważniejszym z nich jest link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych do naszej witryny, co ma na celu zwiększyć popularność naszych serwisów oraz ułatwić indeksowanie robotom Google naszej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *