Optymalizacja contentu, który dodajemy na naszą stronę internetową niezależnie od tego czy są to stricte teksty SEO czy content tematyczny jest bardzo ważnym elementem. Wyszukiwarce Google niezmiernie zależy na prezentowaniu jakościowych treści, a więc jeśli dodajemy je na naszą stronę internetową, powinniśmy przygotowywać je w odpowiedni sposób. W dalszej części tekstu podpowiadamy jak optymalizować content pod kątem pozycjonowania i skąd możemy go pozyskiwać.
Skąd możemy pozyskiwać content SEO
Jeśli samodzielnie nie przygotowujemy tekstów, które chcemy publikować na naszej stronie internetowej, mamy wiele możliwości ich zakupu. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić sporą ilość czasu, a także zamówić merytoryczne i wysokojakościowe treści. Zamawiając treści, możemy dokładnie określić, na jakim contencie nam zależy, a także pozyskiwać go w dużej ilości w krótkim czasie. Możemy również korzystać z różnych ofert i cen, a także różnych typów treści i ich jakości. Teksty, możemy zatem zamówić:
- od prywatnych copywriterów i freelancerów
- w agencjach interaktywnych i SEO
- na portalach ze zleceniami dla copywriterów
- na Giełdzietekstów
- na grupach tematycznych na Facebooku
Formatowanie tekstu
Pierwszym aspektem przygotowania treści, które będziemy dodawali na naszą stronę internetową, jest ich formatowanie. Wbrew pozorom Google posiada wiele różnorodnych robotów i algorytmów, które potrafią interpretować i wykrywać formatowanie tekstu. Ma to na celu prezentowanie i promowanie w wyszukiwarce Google jedynie treści czytelnych, a także atrakcyjnych wizualnie. Przed dodaniem tekstu powinniśmy zatem zadbać, aby nie był on jednolitym blokiem tekstu oraz podzielić go na odpowiednie części. Powinniśmy również używać nagłówków, a także pogrubień czy podkreśleń i pochyleń. W ten sposób warto zaznaczać słowa kluczowe, co również jest odczytywane przez wyszukiwarkę Google. W tekście powinny znajdować się również takie elementy jak tabele czyli listy punktowe, które również dodatkowo są premiowane przez wyszukiwarkę. Sam tekst powinien być zatem jak najbardziej sformatowany i ułatwiać zapoznawanie się z nim. W treści możemy dodawać również linkowanie wewnętrzne i wychodzące kierujące do innych podstron serwisu jak i zewnętrznych witryn o podobnej tematyce. Jest to bardzo pożądane przez wyszukiwarkę Google działanie, które ułatwia indeksowanie witryny i zwiększa jej statystyki.
Optymalizacja pod kątem SEO
Jednym z najważniejszych sposobów optymalizacji treści, które dodajemy na naszą stronę internetową, jest ich optymalizacja pod kątem SEO. Jest to dostosowanie tekstów do wyszukiwarki Google, aby w jak najlepszy sposób pomagały pozycjonować naszą stronę internetową. Aby upewnić się, czy i w jakim stopniu dodawane treści na stronę są dostosowane pod kątem SEO należy skorzystać z takich narzędzi jak Surfer czy Yoast. Po wklejeniu do nich naszych treści uzyskamy w czasie rzeczywistym raport odnośnie dostosowania treści pod kątem SEO. Dowiemy się z niego czy treści zawierają odpowiednią ilość słów kluczowych, odpowiednią liczbę nagłówków i śródtytułów oraz czy poszczególne bloki tekstu nie są za długie, a zdania zbyt skomplikowane. Narzędzia tego typu są bardzo zaawansowanymi programami, które pozwalają prześwietlić treści nawet pod kątem kilkudziesięciu czynników. Wszystkie oznaczone nieprawidłowe elementy tekstu będziemy mogli poprawić, aby publikowany tekst był zgodny z zasadami SEO i dawał jak najwięcej korzyści.
Sprawdzenie unikalności treści
Przed opublikowaniem tekstu jeśli pozyskaliśmy go z zewnętrznych źródeł i nie tworzyliśmy samodzielnie, zawsze należy sprawdzić jego unikalność. W takim wypadku nigdy nie mamy pewności czy nie został on skradziony z innych witryn w sieci i jako właściciele witryny musimy się co do tego upewnić — bo to właśnie my w przypadku ewentualnego duplikatu będziemy ponosili wszystkie negatywne skutki plagiatu. Możemy zrobić to w darmowych narzędziach w sieci tzw. duplicate checker-ach. Są to narzędzia, do których wklejamy daną treść i uzyskujemy odpowiedź czy jest ona unikalna czy jest plagiatem – a jeśli tak to z jakiej witryny została skopiowana. Narzędzia tego typu, mogą również oferować porównywanie dwóch gotowych tekstów, które będziemy dodawali w ramach jednej witryny. Z takiej opcji, warto korzystać szczególnie gdy na naszym serwisie dodajemy duże ilości podobnych treści np. opisów produktów czy usług.