Karty produktowe to jedno z najważniejszych miejsc sklepu internetowego, gdzie potencjalni klienci zapoznają się z danym produktem i decydują czy chcą go kupić. W tym miejscu możemy również zbierać opinie o danym produkcie i prezentować je naszym klientom. Jest to niezwykle oryginalny i skuteczny pomysł mający wiele zalet, które zdecydowanie warto wykorzystywać. Dlaczego warto zatem zbierać opinie w produktach w branży e-commerce? Najważniejsze powody prezentujemy poniżej.
Unikalny content od użytkowników
Pierwszym i zarazem prozaicznym powodem, dla którego warto zbierać opinie o produktach w naszym sklepie internetowym. jest pozyskiwanie unikalnego contentu dla naszej strony internetowej. Same sklepy internetowe nie są idealnym miejscem do dodawania dużej ilości contentu, gdyż są optymalizowane z myślą o sprzedaży i prezentacji produktów. Trudnością jest również to, że same produkty bardzo często są opisywane niezwykle podobne do siebie i trudno nam zaprezentować je dokładnie na karcie produktu unikalny content.
Jeśli zatem będziemy chcieli zbierać opinie na kartach produktowych, przede wszystkim będziemy mogli publikować duże ilości unikalnego contentu. Dodawanie nowych treści sprawia, że znika duplikacja treści, a same opisy produktów — często podobne do siebie stanowią już jedynie mały odsetek treści na danej stronie naszego sklepu internetowego. Użytkownicy dodają różnorodne komentarze, które z pewnością różnią się od siebie i są unikalne. Będziemy zatem mogli korzystać ze wszystkich profitów publikowania unikalnego contentu na naszej stronie internetowej. Minimalizujemy też w ten sposób ryzyko wystąpienia “duplicate content” w sklepie internetowym, co również jest bardzo ważne.
Bardzo miłym plusem jest również to, że nie będziemy musieli tworzyć go samodzielnie, a także przeznaczać środków i czasu na jego napisanie. Będziemy zatem mogli liczyć na duże ilości unikalnego contentu za darmo bez wydawania jakiegokolwiek budżetu. Myśląc o tym długofalowo, będziemy mogli uzyskać duże ilości treści, które wzbogacą nasz serwis. Wyszukiwarka Google niezwykle mocno docenia i premiuje content na stronach internetowych, który jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Powinniśmy zatem wykorzystać tak dobrą okazję na dodanie nowej treści na nasze podstrony.
Zwiększenie sprzedaży
Publikowanie opinii w produktach w naszym sklepie internetowym zwiększa również sprzedaż. Jest to oczywisty plus takiego działania, na które przeważnie nie zwracamy większej uwagi. Publikowanie jednak opinii o konkretnych produktach często przekonuje potencjalnych klientów lepiej, niż jakakolwiek prezentacja, czy efektowne zdjęcia produktowe. Będą one szczególnie sugestywne, gdyż będą znajdowały się tuż pod konkretnym produktem, a potencjalni klienci będą mogli bardzo łatwo i szybko dowiedzieć się wielu informacji na ich temat. Z pewnością wprawi ich to w dobry nastrój, a poznając wszystkie informacje – nawet te niezawarte w katalogach, nie będą chcieli już przechodzić na inne strony, weryfikować informacji czy poszukiwać innych sklepów internetowych.
Potencjalni klienci, którzy będą przeglądali kartę produktową, nawet gdy dostają wszystkie parametry danych rzeczy, nadal będą mieli wiele wątpliwości dotyczących praktycznego używania takiego produktu, a także jego jakości, czy innych kwestii któryś, których nie można opisać, takich jak np. wygoda czy jakość. Jeśli klienci będą mogli łatwo sprawdzić opinie innych użytkowników ,dowiedzą się z pierwszej ręki, czy dany produkt jest warty zakupu, a także jak używa się go w praktyce.
Wszystkie ważne informacje, które potencjalni klienci będący w naszym sklepie internetowym uzyskają z tego typu opinii, będą rozwiewały ich wątpliwości zakupowe. Jedną z największych, z jakimi możemy mieć do czynienia w branży e-commerce jest to, czy dany produkt rzeczywiście zgadza się z opisem i jak będzie wyglądał w rzeczywistości. Z pewnością zmniejszy to niepewność i wątpliwości zakupowe, co przełoży się na większą sprzedaż produktów.
Podpowiedź: Bardzo przydatną podpowiedzą jest również danie możliwości wgrywania miniaturowych zdjęcie do komentarzy, a także dodanie oceny gwiazdkowej. Jeśli w ten sposób rozbudowujemy opinie, nie będą one samym tekstem i będą dawały więcej informacji użytkownikom. Realne zdjęcia produktów wykonane przez osoby, które go zakupiły, przede wszystkim potwierdza, że są to prawdziwe opinie, a także pozwolą stwierdzić, czy dany produkt jest zgodny z opisem i jak wygląda w rzeczywistości.
Opinie w kartach produktowych to bardzo dobry sposób na przedstawienie wielu dodatkowych informacji o produktach, które sprzedajemy. Sami często nie jesteśmy w stanie podać większej ilości informacji oprócz tych podstawowych — np. katalogowych, gdyż sprzedajemy wiele produktów w naszym sklepie internetowym. Nie mamy też często środków na stworzenie testów, dłuższych opisów, czy contentu o danym produkcie, które sprzedajemy. Ważne informacje będą mogli zatem dodać klienci, którzy zakupili dany produkt w naszym sklepie internetowym. Większa informacja o danym produkcie z pewnością pozytywnie wpłynie na zwiększenie sprzedaży, gdyż użytkownicy w internecie chcą kupować produkty, o których wiedzą jak najwięcej.
Zbudowanie zaufania
Jednym z najważniejszych powodów, dla których, warto publikować opinie w produktach w naszym sklepie internetowym, jest zbudowanie zaufania. Opinie od innych klientów są niezwykle ważne podczas podejmowania decyzji zakupowych. Nowy klienci, widząc, że dajemy możliwość publikowania swoich odczuć, czy wrażeń z zakupów pozytywnie odbierają naszą markę. Sprawia to, że nowi klienci uważają, że nasz sklep internetowy nie ma nic do ukrycia i jest transparentny. Realne opinie o danych produktach czy usługach można również łatwo rozpoznać, co sprawia, że potencjalni klienci będący na naszej stronie internetowej nie będą mieli wątpliwości, że manipulujemy nimi, czy przedstawiamy fałszywe pozytywne opinie.
Dodawanie opinii o produkcie w naszym sklepie internetowym buduje zaufanie poprzez możliwość nieskrępowanego wyrażania swojego zdania o zakupionym towarze. Wielu klientów będzie zatem uważało, że jeśli decydujemy się na taki krok, działamy rzetelnie i nie obawiamy się ujawnienia żadnych nieprawidłowości. Im bardziej transparentna marka i bezpośredniejszy kontakt z klientem tym większe zaufanie dla danego sklepu internetowego. Użytkownicy będą uważali go za prosty, przystępny i przyjazny. Nasz sklep internetowy nie będzie również uważany za anonimowy, a potencjalni klienci będą mogli zobaczyć, że wiele innych osób było i skorzystało z oferty oraz wystawiło opinie.
Transparentne marki, które nie ograniczają ani nie cenzurują swoich użytkowników, są postrzegane w sieci dużo lepiej, niż marki, które nie dają możliwości swobodnego wyrażania opinii. Niezależnie od tego, jakie będą to opinie, samo danie takiej możliwości naszym klientom sprawi, że nasza marka będzie dużo bardziej wiarygodna. Zaufanie jest jedną z najtrudniejszych rzeczy, jaką budujemy w branży e-commerce. Zdecydowanie, warto zatem wykorzystać taką szansę i przez to pokazać klientom, że nie mamy nic do ukrycia, a także chętnie słuchamy opinii naszych klientów. Potencjalni kupujący będą również wybierali naszą markę, gdyż w razie jakichkolwiek nieprawidłowości będą mogli wyrazić swoje zdanie, licząc na reakcję z naszej strony.
Poprzez opinie w produktach w sklepie internetowym możemy również pokazać, jak radzimy sobie z negatywnymi komentarzami, a także jak rozwiązujemy taką sytuację. Jeśli będziemy aktywnie odpowiadali na opinie, będziemy również budowali pozytywny wizerunek aktywnej marki, która szybko reaguje, a także reaguje na każdą interakcję. Klienci, którzy będą mieli pewność, że zareagujemy również na ich opinię, będą dużo skłonniejsi do dokonania zakupu, aniżeli kupowania produktu w innym sklepie internetowym, który sprzedaję anonimowo i automatycznie.