Wizytówka firmy na Google Maps to jeden z elementów „must have” każdej marki lokalnej, która chce promować się w internecie. To właśnie ona często stanowi główne źródło ruchu klientów dla biznesu stacjonarnego i pozwala odnajdywać stacjonarne firmy na mapach użytkownikom szukającym konkretnych usług. W tym tekście wyjaśniamy czym tak właściwie jest wizytówka firmy na Google Maps, czym jest jej pozycjonowanie i jak ją promować, a także dlaczego szczególnie powinniśmy zadbać o ten element, rozpoczynając promocję marki lokalnej w sieci.
Czym jest wizytówka Gogle Moja Firma na Google Maps
Wizytówka Google Moja Firma na Google Maps to popularna pinezka, która pojawia się na mapach Google gdy użytkownicy wyszukują konkretnych firm, produktów czy marek. Wizytówka taka wyświetlana jest w szczegółowej formie na pasku po lewej stronie obok map w aplikacji Google Maps. Widnieją na niej najważniejsze informacje dotyczące konkretnej firmy, a wizytówka zawiera m.in. takie dane jak:
- dane adresowe
- godziny otwarcia
- zdjęcia
- wirtualny spacer
- oceny i opinie użytkowników
Sama wizytówka Google Maps może być wyświetlana również w tradycyjnej wyszukiwarce Google gdy użytkownicy szukają lokalnych wyników wyszukiwania. Może ona pojawiać się nad organicznymi wynikami wyszukiwania lub po prawej stronie wyników wyszukiwania wraz z mapą. Google w ten sposób sugeruje lokalne rozwiązania, gdyż kładzie bardzo duży nacisk na dostarczanie lokalnych i spersonalizowanych wyników wyszukiwania. Stworzenie samej wizytówki Google Moja Firma na Google Maps jest darmowe i możliwe do wykonania przez każdą osobę samodzielnie. Na rynku istnieje jednak wiele agencji, które oferują jej założenie i pozycjonowanie.
Czym jest pozycjonowanie i jak promuje się wizytówki na mapach Google
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps jest dokładnie takim samym procesem jak pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google. Proces ten polega na optymalizacji i dostosowaniu wizytówki do Map Google oraz zwiększeniu jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Podczas prezentowania wizytówek na Google Maps również istnieje kilka stron wyników z wieloma wizytówkami. Te najlepiej dostosowane i zoptymalizowane są wyświetlane w pierwszej transzy wizytówek na pierwszej stronie i są najchętniej wykorzystywane przez osoby korzystające z map Google.
Samo pozycjonowanie i optymalizacja składają się z wielu elementów. Przede wszystkim jest to całościowe uzupełnienie wizytówki oraz zdefiniowanie wszystkich możliwych opcji, pól czy formularzy. Tylko kompletne wizytówki mają szansę na wysoką pozycję na mapach Google, a więc dokładne określenie kategorii czy zakresu oferowanych usług, a także innych informacji o firmie jest niezmiernie ważne. Gdy nasza wizytówka jest już odpowiednio skonfigurowana, optymalizuje się ją nadal. Pozytywnymi działaniami będzie z pewnością dodanie materiałów graficznych czy wirtualnego spaceru. Na wizytówce dodaje się również regularnie krótkie posty aktualności podobne do tych z mediów społecznościowych, aby była regularnie aktualizowana. Do działań pozycjonujących na mapach Google, możemy zaliczyć jeszcze np. dodanie karuzeli produktowej czy zadbanie o ilość i jakość komentarzy.
Dlaczego należy posiadać zoptymalizowaną wizytówkę na Google Maps?
Posiadanie aktualnej oraz pozycjonowanej wizytówki na Google Maps naszej firmy lokalnej jest niezmiernie ważnym elementem promocji internetowej. Przede wszystkim z map Google korzysta bardzo duża ilość osób, a spora część z nich wyszukuje na mapach informacji o produktach, usługach, firmach czy markach a także szuka sklepów czy punktów handlowo-usługowych.
Drugim powodem, dla którego należy posiadać zoptymalizowaną wizytówkę Google Maps są kwestie wizerunkowe. Klienci mając pierwszy raz styczność z naszą marką w internecie właśnie poprzez wyszukanie jej na mapach Google mogą wyrobić sobie w ten sposób zdanie o naszej marce, które będzie niezwykle trudno zmienić. Możemy wykorzystać taki stan rzeczy, prezentując się profesjonalnie, dodając elementy w postaci grafik czy wirtualnych spacerów. Samo pozycjonowanie wizytówki na Google Maps jest stosunkowo proste — dużo prostsze niż strony internetowej, a także pozwala znajdować się naszej wizytówce na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania na Google Maps. Oznacza to, iż nasza pinezka będzie wyświetlana w pierwszej transzy tuż po wpisaniu hasła tematycznego przez użytkownika na Google, a nie będzie schowana na kolejnych stronach wyników na które klienci przeważnie nie przechodzą.