Chcąc promować naszą markę lokalną w internecie mamy bardzo szeroki wybór darmowych sposobów, które można przeprowadzać samodzielnie oraz tych mniej oczywistych, które również, możemy wdrażać podczas działań reklamowych. Będzie to w wielu przypadkach dobry wybór np. gdy nigdy nie promowaliśmy się w sieci i chcemy jedynie spróbować takiego sposobu reklamy lub nie posiadamy odpowiedniego budżetu na działania promocyjne. Jakie są zatem najciekawsze i warte uwagi darmowe sposoby reklamy biznesu stacjonarnego w sieci? Wszystkie informacje na ten temat poniżej
Marketing szeptany
Pierwszym i jednym z najlepszych sposobów darmowej reklamy w sieci, który możemy wykorzystywać do promowania naszego biznesu lokalnego, jest marketing szeptany. Polega on na umieszczeniu w internecie pozytywnych wpisów o naszej marce stylizowanych na polecenia zadowolonych klientów, osób które znają naszą markę czy wpisów polecających samych siebie. Wpisy tego typu najczęściej są kilkuzdaniowymi postami zamieszczonymi w różnych lokalizacjach. Dzięki dodawaniu tego typu wpisów możemy dotrzeć do bardzo dużej grupy osób zainteresowanych daną tematyką, a także zasugerować im iż nasza marka jest korzystnym rozwiązaniem. Siłą tego typu reklamy jest moc polecenia którym sugeruje się wiele osób, nawet nas nieznających gdyż nie mając żadnych preferencji skorzystają one ze wskazania nawet osoby nieznajomej. Dodając odpowiednio dużo tego typu postów o naszej marce w internecie, będziemy mogli pozyskać dużą ilość klientów i stworzyć pasywny sposób ich napływu, gdyż wpisy pozostaną w sieci na bardzo długi czas. Wpisy marketingu szeptanego, możemy dodawać w takich miejscach w sieci jak:
- fora internetowe
- media społecznościowe
- YouTube
- blogi i serwisy z możliwością komentowania
Prowadzenie mediów społecznościowych
Drugim bardzo ciekawym i dużo bardziej jakościowym sposobem promocji internetowej naszej marki lokalnej jest prowadzenie profilu w mediach społecznościowych. Obecnie ciekawe profile w social mediach są chętnie obserwowane przez bardzo dużą ilość odbiorców – również tych lokalnych. Prowadząc lokalną markę, możemy stworzyć jej oficjalny profil, a także dodawać na nim ciekawe treści, informacje o naszej ofercie czy informacje branżowe. Jakościowy profil z pewnością będzie promowany w wyszukiwarkach konkretnych portali społecznościowych, a także zgromadzi grupę fanów i osób interesujących się daną kategorią tematyczną. Na tego typu profil, możemy również kierować ruch z innych formatów reklamy, nie posiadając własnej strony internetowej. Tworząc odpowiednio wiele profili na różnych platformach społecznościowych, będziemy mogli w ten sposób dotrzeć do dużego grona odbiorców i pozyskiwać dużą ilość klientów w realnym świecie. Social media służą również często do wyszukiwania lokalnych usług, produktów czy firm i również warto mieć to na uwadze, promując się w internecie.
Reklama na grupach na Facebooku
Kontynuacją, ale nieco bardziej szczegółową promowania się w social mediach jest reklama na grupach na Facebooku. Metoda ta zasługuje na odrębną uwagę, gdyż daje zupełnie inne możliwości. Facebook jako najpopularniejszy portal społecznościowy w sieci gromadzi bardzo dużą ilości użytkowników, gdzie w zdecydowanej większości nasi klienci lokalni również z niego korzystają — a grupy tematyczne lub grupy lokalne na Facebooku są bardzo często i chętnie odwiedzane przez takie osoby. Jest to zatem idealne miejsce aby trafić dokładnie do osób mieszkających w danej lokalizacji i mogących stać się naszymi klientami. Na grupach tego typu, możemy publikować reklamy naszej marki, konkretne oferty jeśli jest to zgodne z ich regulaminem czy regularnie publikować treści stając się rozpoznawalnymi markami lokalnie. Wykonując taką strategię marketingu internetowego i promocji naszej lokalnej marki przede wszystkim powinniśmy zadbać o regularność, a także jakość publikowanych treści, aby nasza marka pojawiała się na takich grupach często oraz w pozytywnym kontekście.
Content marketing
Kolejnym — tym razem nieco bardziej zaawansowanym sposobem promocji marki lokalnej w sieci jest content marketing. Polega on na dodawaniu w sieci jakościowych treści opatrzonych nazwą naszej marki, które mają jednocześnie prezentować im naszą firmę. Jest to bardzo dobre, skuteczne i efektywne rozwiązanie, gdyż popyt na jakościowe treści rośnie i będzie stale większy. Użytkownicy internetu chcą uzyskiwać prawdziwe, ciekawe, przydatne i jakościowe informacje na różne tematy i chętnie będą korzystali z opublikowanych przez nas treści. Dodając je w internecie za darmo oraz w wielu popularnych miejscach z pewnością przykują one uwagę odbiorców, a także będą często polecane i przekazywane innym użytkownikom sieci. Content marketing pozwala pozyskiwać odbiorców na długo po tym jak go opublikowaliśmy bez konieczności wykonywania żadnych kolejnych ruchów czy nakładów finansowych.