Reklamowanie marki lokalnej działającej na co dzień stacjonarnie w internecie nie jest często i szeroko wykorzystywanym sposobem promocji. W internecie możemy jednak pozyskiwać wielu lokalnych i realnych klientów bez względu na branżę w jakiej działamy. Nawet pomimo bardzo wielu możliwości, sporo marek lokalnych nie wykorzystuje tego sposobu reklamowania się i nie wykorzystuje potencjału firmy jaki w niej drzemie. Jest to spowodowane najczęściej brakiem wiedzy i nieufnością do reklamy internetowej osób, które na co dzień działają stacjonarne — tradycyjnie. Poniżej prezentujemy jednak dokładnie czym jest marketing internetowy marki i promowanie się w ten sposób w sieci.
Czym jest lokalne promowanie się w sieci?
Promowanie marki stacjonarnej w internecie to reklamowanie jej w sieci i prowadzenie różnych działań reklamowych w kontekście lokalnym. Do tego celu wykorzystuje się szereg technik i strategii marketingu internetowego, które mają na celu pozyskiwanie nowych klientów różnymi sposobami. Wszystkie te działania wykonuje się w kontekście lokalnym i kieruje do osób, które rzeczywiście mieszkają na terenie, na którym funkcjonuje reklamująca się marka. Promowanie biznesu stacjonarnego w sieci przeznaczone jest dla wszystkich osób niezależnie od tego, w jakiej branży działają, jakiej wielkości prowadzą markę oraz jakim budżetem dysponują. Posiada on również wiele zalet i jest sprawdzony oraz wykorzystywane przez wiele firm. W praktyce reklamowanie swojego biznesu stacjonarnego w internecie aby finalne pozyskiwać klientów polega na:
- zwiększeniu widoczności marki w sieci
- kreowaniu pozytywnego wizerunku marki
- docieraniu z przekazem reklamowym do potencjalnych klientów
Chcąc promować markę lokalną w internecie do wyboru mamy wiele darmowych i płatnych sposobów promocji o różnym poziomie trudności. Wybierając je, należy dostosowywać konkretnie taktyki marketingowe do celu, jaki chcemy osiągnąć, a także naszych możliwości czy specyfiki firmy. Promowanie marki lokalnej w sieci oprócz pozyskiwania klientów umożliwia również rozszerzenie działalności marki, wejście na rynek globalny czy zmianę profilu firmy. Samo promowanie się ze swoim biznesem stacjonarnym w internecie jest proste, nie wymaga spełnienia żadnych wymogów, a prawidłowo przeprowadzone nie niesie ze sobą żadnego ryzyka. Podsumowując zatem, promowanie biznesu lokalnego w sieci to wykorzystywanie marketingu internetowego do pozyskiwania klientów w świecie realnym.
Jakie możliwości mamy?
Jeśli chcemy promować naszą markę lokalną w internecie mamy wiele możliwości. Przede wszystkim, możemy robić to samodzielnie, samemu wykonując czynności reklamowe w sieci lub wdrażając bardziej skomplikowane strategie marketingowe. Aby to zrobić musimy przynajmniej w podstawowym stopniu poznać jak funkcjonuje digital marketing oraz gdzie i jak reklamować się w sieci. Możemy również skorzystać z licznych agencji marketingowych w których, możemy zlecić kompleksową promocję naszej marki, całkowicie nie znając się na tym. W takiej opcji to właśnie agencja będzie wykonywała za nas marketing w zamian za opłatę, a my będziemy jedynie oczekiwali na rezultaty i przypływ klientów.
W sieci możemy również reklamować się zarówno krótkoterminowo i niezobowiązująco jak i działać długotrwale realizując złożone z wielu elementów strategie marketingowe. Oba rozwiązania są ciekawe, a pierwsze z nich polecane jest szczególnie osobom, które obawiają się tego typu promocji i chcą sprawdzić w praktyce jak będzie ona funkcjonowała. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest wdrożenie długofalowych działań w internecie, które w dłuższej perspektywie dadzą nam więcej profitów z uwagi na zorganizowany sposób promocji.
Wykorzystując marketing internetowy do promowania naszej marki lokalnej, możemy również wykorzystywać go w różnych celach. Przede wszystkim będzie służył on do pozyskiwania nowych klientów oraz zwiększenia bezpośredniej sprzedaży. Możemy również przy jego pomocy zwiększać popyt i podnosić cenę na nasze produkty i usługi. Zwiększenie znajomości naszego punktu lokalnego sprawi również iż będziemy mogli poszerzać asortyment, co też samo w sobie ma wiele zalet.
Promocja biznesu lokalnego w sieci — Jakie wymagania?
Choć promowanie biznesu lokalnego w sieci nie ma konkretnych wymagań, które musimy spełnić, warto powiedzieć o rzeczach, z którymi będziemy musieli się zmierzyć, chcąc promować się w ten sposób. Przede wszystkim będziemy musieli wykonać ruch i pierwszy krok, aby rozpocząć promowanie swojej marki lokalnej w internecie. Często jest to trudne szczególnie u osób, które są tradycjonalistami lub osób całkowicie nieznających internetu. W takim wypadku warto skonsultować się z profesjonalistami np. agencjami marketingowymi i wejść na rynek w asyście profesjonalistów.
Chcąc promować się w internecie, będziemy musieli poświęcić również pewną ilość uwagi. Będzie ona większa w przypadku samodzielnej promocji i mniejsza gdy będziemy korzystali z usług agencji marketingowych. Czas poświęcony na promocję będzie wykorzystywany na analizę naszej sytuacji i wybór odpowiednich metod promocji, analizę wyników, prowadzenie działań marketingowych w sieci czy kontakty z agencją marketingową w celu przekazania zlecenia i analizy rezultatów.
Patrząc na kwestie finansowe nie musimy posiadać żadnego budżetu aby się promować za darmo w sieci, ale chcąc robić to na większą skalę lub w systematyczny sposób będziemy musieli przeznaczać na ten cel regularnie pewną sumę. Mogą być to sumy zaczynające się już od kilkudziesięciu – kilkuset złotych, a kończące się nawet na wielu tysiącach złotych w zależności od wybranych opcji.