Promowanie marki lokalnej w sieci to również wiele płatnych sposobów reklamy. Choć wymagają one posiadania już pewnego budżetu reklamowego, dają nieco inne możliwości i pozwalają pozyskiwać nowych klientów dla naszej marki. W tym tekście prezentujemy najpopularniejsze płatne metody reklamy marki lokalnej w sieci i podpowiadamy na co warto zwrócić uwagę, wybierając konkretne z nich.
Google Ads
Pierwszym sposobem płatnej reklamy w sieci poprzez jaki możemy reklamować naszą markę, jest kampania reklamowa w Google Ads. Jest to system reklamowy oferowany przez Google, który umożliwia odpłatne emitowanie reklam różnego rodzaju w miejscach należących do Google lub ich partnerów. Ten sposób reklamy polega na utworzeniu konta reklamodawcy w systemie Google Ads, a następnie uruchamianiu poszczególnych kampanii reklamowych. Płatności naliczane są za przejścia na naszą stronę internetową. Ceny reklamy ustalane są dynamicznie na podstawie aukcji i są zróżnicowane w zależności od typu kampanii, materiału reklamowego, popytu na reklamę w danym momencie czy hasła tematycznego, pod którym wyświetlana jest reklama (w przypadku płatnych wyników wyszukiwania). System Google Ads jest najpopularniejszym systemem reklamowym w sieci i umożliwia emitowanie zarówno reklam tekstowych, graficznych czy wideo, a także innych form w różnych wersjach. System reklamowy Google Ads umożliwia wyemitowanie kilku rodzajów kampanii reklamowych. Są to:
- płatne wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce Google
- kampania reklamowa Google Shopping
- reklama w sieci Google Display Network
- reklama na YouTube
System reklamowy Google Ads daje możliwość dokładnego targetowania lokalnego zarówno pod kątem lokalizacji jak i wyszukiwanych słów kluczowych czy aktywności w internecie. Umożliwia też remarketing.
Facebook Ads
Drugim płatnym sposobem reklamy w sieci jest system reklamowy Facebook Ads. Jest on niezwykle podobny do systemu reklamowego Google Ads z tą różnicą, iż oferuje emitowanie reklam na Facebooku oraz Instagramie. Również daje on reklamodawcom bardzo wiele form reklamy, począwszy od promowania standardowego posta po banery graficzne, pokazy slajdów, karuzele produktowe czy materiały wideo. Korzystanie z tego systemu reklamowego samo w sobie jest darmowe i możliwe z każdego konta na Facebooku.
Płatności za reklamę odbywają się na podstawie kliknięcia w link lub wyświetlania reklamy w zależności od wybranej opcji i przy konkretnych formach promocji. Ceny reklam tak jak w Google Ads również ustalane są dynamicznie na podstawie aktualnego popytu. System ten umożliwia przede wszystkim targetowanie odbiorców pod bardzo wieloma względami, a także remarketing czyli emitowanie reklamy jedynie użytkownikom Facebooka, którzy kiedykolwiek byli na naszej zewnętrznej stronie internetowej. Jest to nieco prostszy system od Google Ads i pozwala kierować ruch bezpośrednio z Facebooka na nasz profil na tym samym portalu społecznościowym, co wydaje się mniej skomplikowanym rozwiązaniem niż tworzenie zewnętrznej strony WWW. Rozwiązanie to polecane jest osobom, które wchodzą dopiero w świat płatnej reklamy i zaczynają promować swój biznes lokalny. Z pewnością na początek takich działań baza użytkowników lokalnych Facebooka będzie wystarczająca.
Influencer marketing i artykuły sponsorowane
Kolejnymi sposobami płatnej promocji marki lokalnej w internecie mogą być influencer marketing i artykuły sponsorowane. Będzie to płacenie wydawcom za możliwość reklamowania naszej marki w różnej formie.
Promocja tego typu polega na odnalezieniu influencerów, czyli osób skłonnych w zamian za wynagrodzenie polecić naszą markę swoim odbiorcom. Mogą być to osoby prowadzące profile w mediach społecznościowych lub na YouTube, a także serwisy internetowe — w tym przypadku lokalne o tematyce branżowej, w której działamy. Influencerów, możemy wyszukiwać samodzielnie lub korzystać z portali dla influencerów i reklamodawców. Na tego typu portalach będziemy mogli łatwo wyszukać osoby oferujące taką możliwość reklamy filtrując oferty według platformy, ceny, tematyki czy ilości fanów obserwujących dany profil lub czytelników korzystających z danego serwisu internetowego.