Jak optymalizować grafiki w sklepie internetowym? Sprawdź te podpowiedzi!

Jak optymalizować grafiki w sklepie internetowym?

Grafiki w sklepie internetowym to jedne z najważniejszych elementów. To właśnie one odpowiadają za przyciąganie uwagi klientów, a także często przekonują ich do dokonania zakupu. Świadczą też o profesjonalizmie naszej marki oraz są jednym z najczęstszych elementów wyświetlanych na witrynie sklepu internetowego. Powinniśmy zatem dbać o nie w szczególny sposób i sprawiać, aby były efektywne oraz efektowne. Jak zatem zoptymalizować grafiki w sklepie internetowym? Przegląd wskazówek i dobrych praktyk poniżej.

Image SEO

Pierwszym krokiem, który powinniśmy wykonać, aby zoptymalizować grafiki w sklepie internetowym jest wykonanie image SEO. Jest to dostosowanie zdjęć do pozycjonowania strony internetowej, aby pomagały one w tym procesie. Grafiki i zdjęcia na stronie są jednym z ważniejszych elementów, które wpływają na ocenę contentu i całej witryny, a w konsekwencji indeksowanie strony. Wykonując image SEO, zwiększamy również szansę na znalezienie naszej strony internetowej właśnie poprzez zdjęcie, na które użytkownik będzie mógł trafić w wyszukiwarce Google. Wypozycjonowanie zdjęcia w tej zakładce Google trwa nieco dłużej, bo nawet kilka miesięcy od czasu opublikowania go na naszej stronie internetowej, ale zdecydowanie, warto odczekać ten czas, gdyż w sieci jest wiele osób poszukujących informacji w taki sposób.

Przede wszystkim zdjęcia dodawane na nasz sklep internetowy powinny mieć atrakcyjny adres URL. Nie powinien być zbyt długi, losowy czy generowany automatycznie. Jeśli zatem mamy możliwość nadawania grafikom różnego rodzaju indywidualnego adresu URL, powinniśmy to robić. Zdjęcia dodawane na stronę internetową powinny również posiadać odpowiedni tekst alternatywny, czyli atrybut ALT. Jest to tekst wyświetlany w przypadku nieprzewidzianego problemu, kiedy zdjęcie nie może zostać załadowane. Tekst taki powinien zawierać słowa kluczowe, a także opisywać krótko i zwięźle, co znajduje się na zdjęciu. Fotografie, które dodajemy do naszego sklepu internetowego, powinny również posiadać odpowiedni tytuł, a także nazwę pliku. Mówiąc o nazwie pliku, który wygrywamy, powinien zawierać krótki opis zdjęcia wraz ze słowami kluczowymi oddzielony myślnikami, a nie spacjami. Ciekawym rozwiązaniem, które warto wdrażać gdy możemy je wykonać jest umieszczenie grafik w okolicach tekstu, który ma właśnie taką samą tematykę jak zdjęcie. Dzięki temu obrazy będą lepiej interpretowane i indeksowane przez wyszukiwarkę Google, dzięki czemu zwiększają swoje szanse na lepsze wypromowanie w Google Image.

Przeczytaj:  Jak mierzyć skuteczność kampanii Goole Ads?

Duża rozdzielczość i mała waga

Bardzo ważnym elementem optymalizowania grafik na stronie sklepu internetowego jest ich rozdzielczość. Zdjęcia, które dodajemy na stronę powinny być jak najmniejszej wagi oraz mieć jak największą rozdzielczość. Google, a także użytkownicy chcą, aby na naszej stronie znajdowały się jakościowe grafiki, które będą wczytywały się w jak najkrótszym czasie. W tym celu możemy korzystać z zewnętrznych optymalizatorów zdjęć, które dostępne są za darmo w internecie. Są to proste programy, gdzie wgrywamy dane zdjęcie, a program kompresuje je i przetwarza w taki sposób, aby miało najlepszy stosunek jakości do wagi. Po pobraniu zdjęcia często ma ono przy zachowaniu tej samej rozdzielczości dużo mniejszą wagę. Dzieje się tak, gdyż problemy usuwają wszystkie zbędne informacje ze zdjęcia, które używane są np. do katalogowania w systemach czy obróbki. Warto również zadbać, aby rozdzielczość zdjęć nie była wyższa, niż full HD a waga większa niż 1 MB.

Mówiąc o technicznych parametrach zdjęcia, warto stawiać na dwa najlepsze do tego celu formaty, czyli JPEG oraz PNG. Jeśli jesteśmy innowacyjni możemy zastosować nowoczesny format WebP o jeszcze lepszych właściwościach. Pozwala on kompresować bezstratnie zdjęcia, a także jest lżejszy o ok. 25% w porównaniu do PNG. Google samo przyznaje że jest to graficzny format przyszłości.

User experience zdjęć i grafik

Zdjęcia i grafiki, które publikujemy na naszym sklepie internetowym powinny również być zoptymalizowane pod kątem user experience. Jest to dostosowanie do użytkownika, które często wykorzystuje się w szczególny sposób przy pozycjonowaniu e-sklepu. W tym wypadku do odbiorców będziemy dostosować grafiki, jakie będą znajdowały się w naszym sklepie internetowym. Przede wszystkim powinniśmy zadbać o jakościowe logotypy naszej marki i branding serwisu. Powinien być widoczny w głównym miejscu każdej strony, a także powinniśmy nawiązywać do niego w różnych częściach serwisu. Przydatne podpowiedzi zastosowań grafik otrzymamy w księdze znaku z zamawianym np. logiem.

Przeczytaj:  Stwórz sprzedaż usług i produktów lokalnych w sieci

Powinniśmy postawić również na dobrej jakości zdjęcia produktowe. Te będą przedstawiały dokładne konkretne produkty, dzięki czemu użytkownicy nie będą mieli wątpliwości zakupowych gdyż będą mogli poznać dany produkt przed zakupem. Oprócz zajęć produktowych, warto również postawić na zdjęcia realna ukazujące produkty w użytkowaniu lub działaniu. Zdjęcia takie często są dużo bardziej wiarygodne i miarodajne, aniżeli zdjęcia produktowe wykonane w kontrolowanym środowisku — w zakładzie fotograficznym. Budzą również dużo większe zaufanie do naszej marki, gdyż pokazujemy użytkownikom, co realnie otrzymują. Powinny stanowić one jedynie rozszerzenie profesjonalnych grafik produktowych, które będą przede wszystkim estetyczne i profesjonalne.

Przydatną poradą podczas optymalizacji grafik w naszym sklepie internetowym, jest sprawdzenie, jakiego typu grafiki i zdjęcia dodają w swoich sklepach internetowych branżowi potentaci lub marki zagraniczne. W ten sposób sprawdzimy, jakie opcje są wybierane najczęściej, jakie trendy aktualnie panują na rynku, a także, jakie ciekawe rozwiązania stosują marki zagraniczne, które mogą stosować nieco inne formy, które działają na innym rynku. Myśląc o odbiorcach, powinniśmy również dobrać odpowiedni typ grafik, które będą trafiały do konkretnej grupy docelowej. Niektóre grafiki, mogą w danej grupie odbiorców powodować negatywne odczucia, niezrozumienie czy irytację. Sytuacji takiej z pewnością należy unikać.

Grafiki

Grafiki niebędące zdjęciami, które zamieszczamy w naszym sklepie internetowym, również nie powinny pojawiać się tam przypadkiem i również powinny być optymalizowane. Przede wszystkim powinniśmy stawiać na profesjonalne i jakościowe grafiki. Możemy pobierać je z banków zdjęć – zarówno darmowe, jak i płatne. Najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie i wykonanie indywidualnie przez freelancera lub grafika, którzy stworzą konkretne grafiki dla naszego sklepu internetowego. Rozwiązanie to jest zalecane, szczególnie jeśli prowadzimy duży sklep internetowy lub chcemy działać długofalowo i posiadamy środki na tego typu inwestycje. Bardzo ważnym elementem jest również wybranie odpowiednich kolorów, a także loga.

Przeczytaj:  Strategia pozycjonowania sklepu oparta o “szybki content marketing”

Kolory grafik, które prezentujemy w naszym sklepie internetowym powinny być spójne i prezentować się tak samo w różnych miejscach. Dzięki temu budujemy pozytywny wizerunek naszej marki. Grafiki powinny mieć też zachęcające do zakupów kolory czy barwy naszej marki. Warto zatem dobrać je w odpowiedni i przemyślany sposób, aby zmaksymalizować sprzedaż i zachęcać klientów do aktywności. Kolorami takimi może być np. czerwony zachęcający do impulsywnych zachowań lub pomarańczowy nieco mniejszy krzykliwy, ale również powodujący u odbiorców chęć ryzykownych działań i wykonywania aktywności. Z kolei kolor niebieski symbolizuje zaufanie i wiarygodność marki, a czarny luksus. Nie ma jednego konkretnego koloru sprzedażowego, którego warto używać w sklepie internetowym, ale warto dobierać kolory w ten sposób, aby były dobrze dopasowane do naszej marki i celu, który chcemy osiągnąć.

Podpowiedź: Atrakcyjne formy grafik i dodatkowych obrazów to: Unikalne zdjęcia niepublikowane nigdzie indziej, zrzuty ekranu, infografiki instrukcje w formie graficznej, rysunki i ilustracje. Używaj ich w swoim sklepie internetowym aby zaintrygować odbiorców.

Prosty, lekki przejrzysty i szablon

Tworząc i prowadząc sklep internetowy, powinniśmy również zadbać o odpowiednio zoptymalizowany graficznie szablon strony. Przeważnie dobieramy go jedynie pod kątem estetyki, nie zwracając uwagi na takie elementy jak funkcjonalność, czytelność, szybkość działania profesjonalizm. Są to jednak ważne elementy, które powinien posiadać nasz szablon e-sklepu.

Niezależnie zatem od tego czy budujemy na sklep internetowy na WordPressie, tworzymy do w kreatorze witryn czy projektujemy stronę samodzielnie, powinniśmy dobierać taką szatą graficzną, aby poruszanie się po sklepie internetowym było łatwe. Grafiki to pierwszej element, na który zwracamy uwagę po wejściu na stronę internetową. Często kierują nas również na różne części strony internetowych i pomagają w nawigacji. Szablon strony internetowej powinien być zatem jak najlżejszy i najprostszy przy zachowaniu elegancji i profesjonalizmu. Dzięki temu użytkownicy będą mogli “chodzić” po naszym sklepie internetowym bez zgubienia się, a także w komfortowy sposób.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *