Jak wybrać agencję SEO dla sklepu internetowego?

Jak wybrać agencję SEO dla sklepu internetowego?

Wybór agencji, SEO już samo w sobie nie jest prostym zadaniem, gdyż na rynku funkcjonuje wiele marek tego typu. Chcąc jednak pozycjonować sklep internetowy, powinniśmy wybrać agencję SEO, która będzie zajmowała się tym procesem, w jeszcze w dokładniejszy sposób, zwracając uwagę na specyficzne elementy związane z branżą e-commerce. Jak zatem wybrać agencje SEO dla sklepu internetowego, kiedy chcemy pozycjonować naszą witrynę sprzedażową? Przydatne porady prezentujemy poniżej.

Specjalizacja w e-commerce

Pierwszym krokiem do wybrania odpowiedniej agencji SEO, która będzie zajmowała się pozycjonowaniem naszego sklepu internetowego, jest wybranie takich marek, które specjalizują się w branży e-commerce. Są to przeważnie firmy, które zatrudniają wysoko wykwalifikowanych specjalistów, a także skupiają się głównie na branży handlu internetowego. Jest bardzo specyficzna branża, która nawet pod kątem SEO ma swoje wymagania i nieco inny charakter.

Choć w skutecznie nasz sklep internetowy mogłyby pozycjonować również inne ogólne agencje SEO, jeśli wybieramy te, które specjalizują się w branży e-commerce, możemy liczyć na większy poziom kompetencji i większe doświadczenie w pozycjonowanie sklepów internetowych, które są ukierunkowane na sprzedaż, a także na działanie z najnowszymi trendami w branży e-commerce. Często ogólne agencje SEO nie zwracają tak szczególnej uwagi na nowości, czy trendy, które pojawiają się w handlu internetowym i nie wykorzystują ich tak efektywnie pod kątem sprzedaży.

Agencje specjalizujące się w pozycjonowaniu sklepów internetowych posiadają również często bardziej specjalistyczne narzędzia, a także wykorzystują metody ukierunkowane głównie pod sprzedaż internetową. Agencje takie, wiedząc, że działają głównie pod sklepy internetowe, przygotowują swoje procesy robocze i metody pracy w taki sposób, aby były najlepiej dopasowane pod tym kątem. Nie możemy na to liczyć w ogólnych agencjach, które nie specjalizują się w tej tematyce.

Doświadczenie w branży

Ważnym aspektem wyboru agencji SEO, którą chcemy zatrudnić przy pozycjonowaniu naszego sklepu internetowego, jest również doświadczenie w branży, w której działamy. Stosunkowo trudno znaleźć jest agencje specjalizujące się w pozycjonowaniu sklepów internetowych, które dodatkowo specjalizują się w naszej branży, choć warto zwrócić uwagę na ten element. Może nie być to specjalizacja, a jedynie średnie lub małe doświadczenie. Nawet taka styczność agencji SEO z naszą branżą w przeszłości pozwoli działać jej lepiej z naszym sklepem internetowym. Doświadczenia nabyte przez współprace z innymi markami z naszej branży pozwolą uniknąć wielu podstawowych błędów, a także lepiej zrozumieć specyfikę pozycjonowania naszego sklepu internetowego.

Przeczytaj:  Renderowanie strony www w Google - co to jest i co się za tym kryje?

Jeśli zatem mamy do wyboru kilka podobnych agencji SEO, warto wybierać takie, które wcześniej współpracowały już z markami z naszej branży — nawet w minimalnym stopniu i mają jakiekolwiek pojęcie, a specyfice branżowej.

Odpowiedni zakres oferty

Chcąc wybrać dobrą agencję, która zajmuje się pozycjonowaniem naszego sklepu internetowego, powinniśmy zwrócić również uwagę na odpowiedni zakres oferty. Bardzo często jako sklepy internetowe wiele wymagamy od działalności w internecie. Oprócz pozycjonowania i działań SEO, warto zatem, aby agencja posiadała szeroki wachlarz usług. Mogą być to usługi dodatkowe w postaci tworzenia contentu i copywritingu, prowadzenia kampanii reklamowych w Google Ads czy Facebook Ads, a także przeprowadzanie marketingu szeptanego, czy content marketingu w sieci. Inne popularne usługi to także stworzenie, optymalizacja i pozycjonowanie wizytówki na Google Maps, czy innego rodzaju działania związane z szeroko pojętym inbound marketingiem.

Jeśli będziemy korzystali z agencji SEO, która posiada szeroką ofertę swoich usług, będziemy mogli dużo łatwiej zamawiać dodatkowe usługi, które będą potrzebne nam w konkretnym momencie działalności. Zamówienie dużej ilości usług w jednej agencji pozwala również obniżyć koszty promocji. Działania takie są często skuteczniejsze i efektywniejsze, gdyż naszą promocją w sieci zajmują się ci sami pracownicy, którzy znają specyfikę naszej witryny, a także wykonują dla nas pozycjonowanie strony internetowej. Dzięki temu mogą oni efektywnie wykorzystywać inne usługi, które będą dla nas wdrażali, wykonując je z myślą o pozycjonowaniu i korelują je ze sobą. Wybór Agencji SEO z szerokim zakresem usług to również zaufanie. Aby zlecić kolejną pracę przy witrynie, nie musimy przekazywać jej innej anonimowej i nieznanej osobie. Mamy również gwarancję, że usługi zostaną wykonane rzetelnie i jakościowo, a także terminowo –  tak jak w przypadku podstawowego pozycjonowania. Szukając zatem agencji SEO, która będzie pozycjonowana nasz sklep internetowy, warto zwrócić uwagę również na ten element, gdyż w przyszłości może być nam bardzo pomocny.

Portfolio, rekomendacje, opinie

Wyszukując agencję SEO, która będzie zajmowała się pozycjonowaniem naszego sklepu internetowego, powinniśmy zwrócić uwagę również na typowy element wyboru agencji, jakim są opinie i rekomendacje. Wybierając agencje SEO nie powinniśmy zapominać, że musimy zweryfikować ja też pod kątem jakościowym.

Przeczytaj:  Pozycjonowanie kanału marki i filmików na YT

Weryfikację tą powinniśmy rozpocząć od sprawdzenia portfolio marki. Już samo przygotowanie portfolio będzie mówiło nam dużo o danej agencji marketingowej. Znajdziemy tam również zrealizowane projekty, demonstracje, a także wiele przydatnych informacji o agencji. Możemy również poszukać na jej stronie lub poprosić o rekomendacje. Wiele agencji SEO chwali się na swoich stronach internetowych współpracami ze znanymi markami. Jeśli zostały one upublicznione, możemy skontaktować się z nimi, a także porozmawiać o jakości współpracy. Często rozmowa z aktualnym klientem marki da nam wiele przydatnych informacji, których nie znajdziemy w internecie. Będą to np. informacje o szybkości kontaktu, charakterystycznych problemach czy mocnych stronach agencji.

Wybierając agencję SEO do pozycjonowania naszego sklepu internetowego, powinniśmy sprawdzić również w sieci opinie o niej. Możemy zrobić to w mediach społecznościowych, na wizytówce w Google Maps, a także na grupach tematycznych. Możemy odwiedzić LinkedIn, czy zapytać się naszych znajomych o recenzję tej marki. Zbierając odpowiednio dużo opinii w różnych niezależnych od siebie miejscach, będziemy mogli wyrobić sobie pewne zdanie na temat konkretnej agencji. Choć jak wiemy opinie w internecie, nie są najbardziej miarodajnym sposobem oceniania agencji, pozwolą nam zwrócić jednak uwagę np. na powtarzające się problemy.

Dedykowany doradca klienta i kontakt

Bardzo często ignorowaną i niedocenianą rzeczą przy wyborze agencji SEO jest sposób kontaktu i obsługi klienta. Jest to bardzo ważny element, który w znaczący sposób wpływa na komfort współpracy z daną agencją. Przede wszystkim powinniśmy samodzielnie przekonać się jak dobry kontakt mamy z konkretną firmą. Powinniśmy zatem zwrócić uwagę, jak szybko odpowiada na nasze e-maile i telefony, a także jak chętnie oraz szczegółowo rozmawia z nami na temat zakupu usługi. Profesjonalna obsługa klienta już na początku współpracy to dobry zwiastun. Jeśli dana agencja SEO ma problem z długim czasem odpowiedzi lub bałaganem w tej kwestii, powinniśmy poszukać innej, gdyż w przyszłości, jeśli zapłacimy za wykonanie usługi, możemy mieć problem z komunikacją. To może wpływać na wydajność i efektywne pozycjonowanie, a także osiąganie gorszych wyników pozycjonowania – nie mówiąc o irytacji czy kłopotach w komunikowaniu się z firmą.

Przeczytaj:  Skąd pozyskiwać propozycje słów kluczowych

Istotną rzeczą, na którą również, warto zwrócić uwagę podczas wyboru agencji SEO dla naszego sklepu internetowego, jest to, czy otrzymamy dedykowanego doradcę klienta. Jest osoba, która pośredniczy między marką a nami i tylko z nią ustalamy wszystkie kwestie. Jest to bardzo wygodne i efektywne. Osoba taka rozumie, że nie jesteśmy specjalistami i często w komfortowy sposób będzie przekazywała nam wszystkim skomplikowane i zawiłe kwestie pozycjonowania. Działa to również w drugą stronę, tak że nie musimy znać się na SEO, aby skutecznie przekazywać informacje specjalistom. Dedykowana doradca klienta to również wygoda i komfort kontaktu z agencją SEO, gdyż zna wszystkie nasze potrzeby, cele, a także nas samych i nie musimy przedstawiać różnym osobom wielokrotnie tych samych kwestii.

Oferta i cennik

Koszty pozycjonowania sklepu internetowego to również bardzo ważne kwestie, na które powinniśmy zwrócić uwagę. Choć nie powinniśmy wybierać agencji SEO głównie po atrakcyjności finansowej, jeśli mamy do wyboru kilka konkurencyjnych agencji, powinniśmy wybrać tą najtańszą. Dzięki temu będziemy mogli nawet znacząco obniżyć koszt pozycjonowania sklepu internetowego lub za konkretny budżet uzyskać więcej pracy przy witrynie i profitów.

Wybierając agencję SEO, możemy również wysłać zapytania ofertowe, proponując długofalową współpracę lub próbować negocjować stawki z przedstawicielami agencji. Często dzięki temu będziemy mogli osiągnąć dodatkowe profity – nawet w postaci szerzej wykonywanej usługi w ramach naszego budżetu. Jest to bardzo korzystne zarówno dla klientów, jak i agencji. Klient otrzymuje więcej zysków z takiej współpracy, a agencje zyskują regularne wpływy i zarobki od nowego klienta.

Raportowanie i gwarancje

Elementem, na który, warto zwrócić uwagę podczas wyboru agencji, jest również raportowanie o wykonanych pracach, a także gwarancję, jakie otrzymamy. Jakościowe i transparentne agencje SEO nie będę miał nic do ukrycia i będą oferowały częste oraz szczegółowe raporty odnośnie SEO naszego sklepu internetowego, czy wykonywanych prac przy nim. Mogą również zaoferować w umowie podpisanie pełnej gwarancji, która zabezpiecza nasze interesy. Może być to możliwość rozwiązania współpracy przy wystąpieniu określonych warunków np. braku jakichkolwiek efektów, czy zagwarantowanie przeznaczenia konkretnej ilości roboczogodzin pracy przy naszej witrynie. Dobre agencje SEO, które rzeczywiście mają zamiar promować naszą witrynę w wyszukiwarce Google, nie będą miały problemu z umieszczeniem takich zapisów w umowie, a także dostosowaniem umowy do naszej indywidualnej sytuacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *