Oprócz najważniejszych czynników rankingowych, które w istotny sposób wpływają na pozycję witryny internetowej, istnieje również wiele mniejszych i niepozornych elementów, które również mają spory wpływ na ocenę naszej strony przez wyszukiwarkę Google. W tym tekście prezentujemy nieco mniej popularne, ale również ważne elementy wpływające na pozycjonowanie, o które musimy zadbać chcąc wypromować naszą stronę w wyszukiwarce.
Odpowiedni adres URL i struktura strony
Pierwszym często ignorowanym elementem pozycjonowania strony internetowej jest stworzenie odpowiedniego adresu URL. Najczęściej wymyślamy go zgodnie z tematyką naszej strony internetowej, nie zwracając również uwagi na nazwę podstron. Jest to niezwykle niekorzystne działanie, które nie pozwala wykorzystywać pełnego potencjału słów kluczowych. Google zwraca baczną uwagę na adresy poszczególnych podstron naszego serwisu i na tej podstawie również ocenia naszą witryną. Przede wszystkim adresy URL powinny być proste i tworzone zgodnie z zasadą user-friendly, czyli przyjazności dla użytkowników. Powinny być możliwe do łatwego zapamiętania, a jeśli chcemy rozdzielać konkretne słowa kluczowe, powinniśmy używać do tego celu myślników.
Ważnym elementem jest również zadbanie o odpowiednią strukturę podstron i adresów po głównej domenie. One również powinny być czytelne i nie powinny zawierać przypadkowych ciągów znaków czy słów typu „HTML”. Logiczna struktura podstron pomoże nam również w przyszłości budować dużo łatwiej nasz serwis i dodawać kolejne podstrony na nim.
Optymalizacja tekstów pod kątem answer box
Dość istotnym elementem, o którym nie mówi się zbyt wiele jest dostosowanie tekstów zamieszczanych na stronie pod kątem answer boxów. Są to ramki odpowiedzi wyświetlane na pozycji zero – nad wynikami organicznymi a pod reklamami, które prezentują definicję wpisywanego do wyszukiwarki hasła. Do ramek tych wyciągane są wycinki treści ze stron — najczęściej znajdujących się w top 10. Jeśli zatem nasze strony figurują na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, warto dostosować treści w taki sposób, aby mogły pojawiać się w answer boxach. Jest to dodatkowa i co najważniejsze darmowa możliwość pojawienia się na eksponowanym miejscu w wyszukiwarce i pozyskanie dodatkowej ilości użytkowników. Przede wszystkim należy zadbać o standardową optymalizację tekstu, a także stworzyć nagłówki w ten sposób, aby odzwierciedlały konkretne pytania tematyczne. Rozpoczęcie kolejnych akapitów powinno być jasną i treściwą odpowiedzią na zadane pytanie (w nagłówku), a w tekście powinny pojawiać się frazy tematyczne.
Certyfikat SSL
Rzeczą ważną, ale pomijaną szczególnie przez osoby wchodzące w świat pozycjonowania jest certyfikat SSL strony internetowej, czyli szyfrowanie. Obecnie jest to standard, który powinniśmy wypełnić, chcąc znajdować się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google. Strony internetowe bez tego certyfikatu są oznaczone w przeglądarce Chrome jako potencjalnie niebezpieczne, a przy dużym udziale tej przeglądarki w rynku, brak SSL znacząco będzie obniżał liczbę osób odwiedzających naszą stronę internetową. Sama wyszukiwarka również nie promuje tak intensywnie stron bez certyfikatu jak te z zieloną kłódeczką.