Pozycjonowanie stron internetowych to wręcz niezliczona ilość czynników rankingowych i elementów, jakie wpływają na pozycję witryny internetowej. Pośród nich znajduje się jednak kilka o najwyższym priorytecie, które są najważniejszymi czynnikami wpływającymi na pozycję naszej strony w sieci. W tym tekście prezentujemy zatem najważniejsze elementy, na które warto zwrócić największą uwagę w procesie pozycjonowania.
Analiza i dobór słów
Pierwszym elementem na który powinniśmy zwrócić szczególną uwagę i który jest „kluczowy” dla pozycjonowania strony internetowej jest analiza i dobór fraz. To właśnie od tego elementu zależało będzie, pod jakimi hasłami nasza strona znajdzie się w wyszukiwarce Google. Analiza ta powinna być przeprowadzana przez specjalistów, aby maksymalnie wykorzystać potencjał danej kategorii tematycznej czy słów kluczowych, a także aby słowa kluczowe pomagały pozyskiwać nam odpowiedni ruch organiczny i spełniać cele do jakich dążymy. Bardzo często element ten jest nieco marginalizowany, a świadoma i jakościowa analiza fraz pozwala w efekcie całego pozycjonowania uzyskać odpowiedni cel.
Content dodawany na stronę
Jedną z najważniejszych rzeczy na jaką powinniśmy zwrócić uwagę, pozycjonując naszą witrynę jest content dodawany na stronie. Obecnie Google regularnie zwiększa jego istotność, a trend ten z pewnością będzie się utrzymywał w przyszłości, gdyż wyszukiwarka chce dostarczać jakościowych i wartościowych treści swoim użytkownikom. Przede wszystkim content dodawany na naszą stronę internetową powinien być:
- unikalny
- sformatowany
- dostosowany pod kątem user experience
- zoptymalizowany pod kątem SEO
- posiadać linkowanie wewnętrzne i wychodzące
- być jakościowy i merytoryczny
To właśnie dzięki treściom dodawanym na stronę internetową, możemy w znaczący sposób wpływać na pozycję naszej witryny internetowej. Jeśli będziemy robili to często oraz dodawali jakościowe treści, nasza strona internetowa z pewnością będzie zwiększała pozycję pod różnymi słowami kluczowymi. Warto również zauważyć, iż obecnie granica między tekstami merytorycznymi – tematycznymi a tekstami SEO pisanymi typowo pod pozycjonowanie strony internetowej praktycznie się zaciera. Teksty dodawane na stronę powinny być zatem kompleksowo optymalizowane na każdym możliwym polu, aby dawały jak najlepsze rezultaty.
Linkowanie zewnętrzne
Elementem o którym zawsze powinniśmy pamiętać, pozycjonując stronę internetową i na który zawsze powinniśmy przeznaczać część uwagi przy pozycjonowaniu, jest linkowanie zewnętrzne. Jest to kluczowy i bardzo ważny czynnik pozycjonowania, który w dużej mierze wpływa na pozycję naszej witryny internetowej w wyszukiwarce Google. Mając to na uwadze, warto regularnie budować jak największą pulę linków zwrotnych z internetu kierujących do naszej witryny. Warto robić to zarówno z darmowych miejsc takich jak social media, fora internetowe czy katalogi biznesowe, ale i również płacąc za pozyskiwanie linków z wartościowych serwisów informacyjnych czy stron tematycznych. Linki te pomagają robotom Google przechodzić na naszą stronę z internetu i pozycjonować witrynę. Linkowanie zewnętrzne w oczach Google świadczy m.in. o popularności naszej strony internetowej, a także pomaga pozyskiwać ruch internetowy wpływający na ogólne pozycjonowanie.
Core Web Vitals
Czynnikiem, na który należy zwrócić szczególną uwagę podczas pozycjonowania strony internetowej, jest Core Web Vitals. Jest to witalność strony internetowej, która odzwierciedla szybkości ładowania się i działania strony. O istotności tego czynnika świadczy fakt wprowadzenia go jako nowego czynnika rankingowego w 2021 roku przez Google. Aby zadbać o niego, przede wszystkim należy uprościć kod HTML strony i jej szablon, a także zadbać o optymalizację grafiki i multimediów, hosting czy prostotę witryny.
Optymalizacja user experience
Istotnym elementem, który powinniśmy wziąć pod uwagę pozycjonując naszą stronę internetową jest również optymalizacja pod kątem user experience. Jest to dostosowanie strony do użytkownika poprzez zaoferowanie im przyjaznego i komfortowego serwisu internetowego. Google posiada zaawansowane algorytmy i roboty potrafiące oceniać taką przyjazność, a sama wyszukiwarka Google chętnie promuje witryny, które są przyjazne dla internautów. Przede wszystkim serwis powinien działać sprawnie i bezproblemowo, a wszystkie jego funkcje powinny działać nienagannie. Serwis powinien posiadać również dobrą nawigację, a także być czytelny i przejrzysty. Elementem o który należy zadbać, jest również optymalizacja reklam w ten sposób, aby nie przeszkadzały one nawet w najmniejszym stopniu w korzystaniu z serwisu. Optymalizacja pod kątem user experience to również stworzenie responsywnej wersji witryny czy wykorzystywanie prostych i czytelnych szablonów.