Agencje marketingu internetowego – Sprawdź jak przebiega z nimi współpraca, jakie są ich rodzaje, jak wybrać najlepszą i dlaczego warto z nimi współpracować

agencja marketingu internetowego

Reklamowanie się w internecie poprzez agencje marketingu internetowego, to bardzo popularny i skuteczny sposób na promocję marki. W dalszym ciągu jednak wiele osób obawia się tego ruchu, gdyż nigdy nie korzystało z agencji tego typu i nie wie o tym sposobie promocji wielu rzeczy. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące współpracy z agencjami marketingowymi, a także podpowiadamy, jakie są ich rodzaje, jak przebiega współpraca z nimi oraz jak wybrać najlepszą i dlaczego warto promować się w sieci poprzez specjalistów.

Rodzaje agencji marketingu internetowego

Na rynku działa wiele typów agencji marketingu internetowego, które specjalizują się w nieco innym typie promowania marek. Choć większość z nich obraca się głównie w tym samym zakresie działań, są nastawione na promowanie marki poprzez nieco inne metody. Na rynku wyróżniamy trzy główne typy agencji. Są to agencje marketingowe, interaktywne i SEO.

Agencje marketingowe są najogólniejszym typem agencji na rynku. Przeważnie działają stacjonarnie i świadczą najszerszy zakres usług. Ich zadaniem jest dobieranie ogólnej strategii promocji marki – zarówno świecie rzeczywistym jak i w internecie. Mogą również wdrożyć różne metody promocji w świecie realnym oraz w sieci, a także promować naszą markę na wiele sposobów. Zatrudniają specjalistów z różnych dziedzin – zarówno PR jak i digital marketingu czy SEO. Warto zgłaszać się do nich jeśli chcemy ustalić podstawową linią promocji, a także gdy zależy nam na wdrożeniu kompleksowych działań promocyjnych zarówno w świecie realnym jak i wirtualnym.

Agencje interaktywne to drugi rodzaj agencji, które możemy spotkać na rynku. Są to agencje działające jedynie w internecie i oferujące kompleksowe usługi reklamowe jedynie w świecie wirtualnym. Agencje te nie wymyślają i nie ustalają ogólnych strategii promocji marki, a jedynie mogą zająć się strategią internetową. Ich znakiem rozpoznawczym jest bardzo szeroki zakres usług digitalowych. Zatrudniają one specjalistów związanych z internetowymi sposobami promocji marki i najczęściej oferują bardzo wiele typów wirtualnej promocji – nawet niszowych czy mniej popularnych. Do agencji tych warto zatem zgłaszać się jeśli chcemy promować naszą markę jedynie w internecie, a agencja interaktywna zajmie się za nas zarówno pozycjonowaniem, prowadzeniem kampanii reklamowych, influencer marketingiem, prowadzaniem social mediów czy innymi systemami promocji.

Przeczytaj:  Promowanie się pasywne w internecie – czym jest i jak działa reklama pasywna w sieci bez wykonywania jakiejkolwiek pracy? Sprawdź tę formę reklamy w internecie!

Agencje SEO to trzeci i najbardziej wyspecjalizowany – wąski rodzaj agencji marketingu internetowego. Agencje te zajmują się głównie pozycjonowaniem stron internetowych czyli promocją marki poprzez zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce Google. Świadczą one przeważnie usługi na najwyższym poziomie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych i zatrudniają głównie specjalistów z tej dziedziny. Agencje SEO mogą świadczyć również inne dodatkowe usługi, takie jak tworzenie stron internetowych, prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads i Facebook Ads czy content marketing. Są one jednak głównie nastawione na pozycjonowanie witryn i jeśli chcemy głównie promować się w taki sposób, agencje SEO będą najlepszym wyborem.

Jak przebiega współpraca z agencjami marketingowymi

Współpraca z agencjami marketingowymi rozpoczyna się od wstępnego ustalenia wszystkich szczegółów i podpisania umowy. Sama współpraca może odbywać się zarówno na podstawie umowy abonamentowej gdzie miesięcznie będziemy płacić określoną ilość pieniędzy za wykonywanie określonych czynności reklamowych, ale i również na podstawie rozliczenia etapowego czyli wypłaty pieniędzy za wykonanie konkretnych prac. Możemy również niezobowiązująco wykupywać poszczególne usługi reklamowe. Ostatecznie rodzaj i typ współpracy jest dobierany indywidualnie. Niektóre agencje oferują więcej typów rozliczanie się – niektóre mniej, ale zawsze jako klienci powinniśmy mieć pewny wybór.

Po nawiązaniu współpracy klient przekazuje agencji marketingowej brief, czyli dokument zawierający wszystkie najważniejsze informacje dotyczące współpracy. Są w nim zawarte dane firmy oraz produktu, który chcemy promować, a także budżetu i harmonogramu czy naszej wizji dotyczącej działań reklamowych. W dokumencie tym umieszczamy również wszystkie ważne informacje o marce takie jak np. dotychczasowe działania promocyjne czy cel, który chcemy osiągnąć. Choć brief jest dokumentem technicznym minimalistycznym, gdzie zamieszczamy jedynie konkretne informacje, powinniśmy umieścić w nim jak najwięcej danych, które pomogą lepiej promować naszą markę.

Po rozpoczęciu współpracy agencja marketingowa będzie wykonywała dla nas ustalone czynności promocyjne. Możemy często również ustalić czy będziemy wspomagali w jakiś sposób działania agencji marketingowej czy to jednak ona kompleksowo będzie wykonywała wszystkie prace bez naszego udziału. Regularnie będziemy otrzymywali również raporty o wykonanych pracach, a także efektach jakie przynoszą działania marketingowe. Najlepiej jest to widoczne w agencjach SEO, które szczegółowo raportują zmiany statystyk pozycji witryny czy ilości ruchu pozyskiwanego na stronę internetową.

Przeczytaj:  Co to jest linkbuilding?

Współpracując z agencjami marketingu internetowego, często otrzymujemy również indywidualnego doradcę klienta, który pośredniczy między specjalistami a nami i to właśnie z nim ustalamy wszystkie szczegóły. W zależności od rodzaju umowy możemy również zmieniać warunki współpracy, rozszerzać ją lub edytować zakres. Możemy również w uzasadnionych przypadkach zrywać taką umowę. Jeśli więc agencja nie wywiązuje się ustaleń, możemy zakończyć współpracę. Warto zatem zadbać o odpowiednie zapisy na tej płaszczyźnie, gdy przeznaczamy duże budżety na działania promocyjne.

Dlaczego warto współpracować z agencjami SEO i marketingowymi

Agencje marketingowe to bardzo dobre rozwiązanie gdy chcemy promować się w internecie. Istnieje wiele powodów, dla których warto zlecać taką promocję właśnie im, a nie działać samodzielnie.

Pierwszymi dwoma profitami, jakie płyną ze zlecenia prac agencjom marketingu internetowego, jest skuteczności i większe możliwości agencji. Profesjonalne firmy które na co dzień zajmują się reklamą internetową, mają dużo większe możliwości od nas samych. Zatrudniają dużą liczbę pracowników, których mogą odpowiednie przesuwać do promocji i działań przy naszej marce. Mogą również wykorzystywać specjalistów z różnych dziedzin, a także działać na dużą skalę – szczególnie na początku promocji gdy często wymagane jest intensywne działanie. Samodzielnie nie bylibyśmy w stanie działać tak intensywnie jak agencja i nie moglibyśmy promować się znacznie intensywnej w danej chwili kiedy byłoby to potrzebne.

Wszystko to wraz z połączeniem wysokich kompetencji i doświadczenia pracowników agencji będzie wpływało na skuteczność działań promocyjnych. Agencje marketingowe posiadają spore doświadczenie, gdyż przeprowadziły już wiele promocji dla różnych firm. Pozwala to unikać podstawowych błędów i działać dużo skuteczniej. Pracownicy agencji są również na bieżąco z najnowszymi trendami, a także posiadają narzędzia i systemy pracy, które nie są dostępne dla prywatnych osób np. z racji ceny czy braku wiedzy. Poprzez to agencje marketingowe będą często osiągały dużo lepsze wyniki, aniżeli my poprzez samodzielne nasze działania.

Efektywność finansowa to kolejny powód, dla którego warto współpracować z agencjami marketingowymi i zlecać im reklamę naszej marki. Przeznaczając pewną sumę pieniędzy na działania reklamowe zostanie ona wykorzystana znacznie lepiej przez profesjonalne agencje interaktywne czy SEO, aniżeli przy pozornej oszczędności kiedy wszystkie działania wykonywaliśmy samodzielnie. Wbrew pozorom zainwestowanie środków reklamę internetową jest dobrą inwestycją, gdyż zwróci się nam ona wielokrotnie. Ostatecznie przeliczając wydatki i zyski, możemy dojść do wniosku, że inwestując środki w reklamę, zarabiamy dużo więcej aniżeli przy samodzielnych działaniach.

Przeczytaj:  Na czym polega lead generation?

Na rynku działa również wiele różnych agencji marketingowych, a więc nie powinniśmy mieć problemu ze znalezieniem tej najlepszej. Nie musimy również samodzielnie znać się na digital marketingu ani żadnych zagadnieniach technicznych, aby móc zamówić taką promocję. Bardzo często nawet nie będziemy brali udziału w żadnych pracach, a jedynie będziemy oczekiwali na napływ klientów, co jest bardzo wygodne i pozwala skupić się na prowadzeniu naszej marki.

Jak sprawdzić i wybrać najlepszą agencję marketingową

Jeśli chcemy wybrać najlepszą agencję w marketingu internetowego i zlecić jej promocje naszej firmy warto zwrócić uwagę na kilka elementów. Przede wszystkim powinniśmy zainteresować się opiniami, które krążą w internecie na jej temat. Musimy pamiętać, że opiniami stosunkowo łatwo manipulować zarówno na korzyść jak i przeciwko danej agencji. Powinny one zatem stanowić jedynie pewien kontekst wybierania odpowiedniej agencji, a nie być decydującym wyznacznikiem. Opinie warto zatem sprawdzić w kilku niezależnych miejscach takich jak Google Maps, w social mediach czy na grupach tematycznych. Dobrym pomysłem jest również odnalezienie aktualnych i byłych klientów danej agencji marketingowej. W tym celu możemy zasugerować się spisem marek, które współpracują z agencją na jej stronie internetowej lub zapytać otwarcie na grupach tematycznych na Facebooku czy są tam osoby znające markę osobiście.

Przydatną poradą podczas wybierania dobrej agencji marketingowej będzie sprawdzenie jak największej ilości agencji. Warto zatem wyszukiwać propozycje zarówno w wyszukiwarce Google, na Google Maps a także w social mediach, na LinkedIn czy korzystać z reklam wyświetlanych w internecie. Jeśli zbierzemy dużą pulę potencjalnych agencji, znacznie łatwiej będzie nam znaleźć taką, która spełni wszystkie nasze oczekiwania. Wybierając agencję, która będzie promowała naszą markę w sieci, warto również porównać ofertę i cennik. Dobrym prognostykiem jest szeroki zakres usług świadczonych przez daną agencję. Mówi to o zatrudnieniu wielu specjalistów z różnych dziedzin i szerokich kompetencjach. W przyszłości jeśli będziemy chcieli rozszerzyć nasze działania promocyjne, będziemy mogli zamówić dodatkowe usługi w obrębie tej samej agencji bez konieczności udawania się do nowej. Przy marketingu internetowym nie bez znaczenia jest również cena, gdyż dzięki atrakcyjnym kosztom będziemy mogli promować się na większą skalę. Jeśli zlecamy prace pozycjonerskie, warto zamówić jak największy zakres w jednej agencji, co pomoże w negocjacjach, a także wybranie takiej, która ogólnie oferuje dobry stosunek jakości do ceny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *