Targetowanie lokalnych e-reklam. Czym jest i dlaczego jest takie ważne

Targetowanie reklamy internetowej to jedno z podstawowych pojęć i opcji z której możemy skorzystać gdy chcemy promować naszą markę lokalną w internecie. Jedynie digital marketing daje taką możliwość gdyż w świecie realnym, jest to po prostu niezwykle trudne do wykonania. W tym tekście poruszamy dokładnie kwestię określania lokalnych grup odbiorców docelowych naszej reklamy oraz podpowiadamy czym tak właściwie jest targetowanie, jakie ma plusy i dlaczego warto wykorzystywać reklamę internetową do promocji biznesu stacjonarnego ze względu na targetowanie.

Czym jest targetowanie reklam internetowych

Targetowanie reklam internetowych to innymi słowy określenie grupy docelowej naszych odbiorców, w której chcemy wyemitować reklamę. Targetując reklamy internetowe na podstawie wielu czynników wybieramy jakie osoby, mogą zobaczyć naszą reklamę, a do jakich osób ona nie trafi.

Od praktycznej strony targetowanie polega na wybieraniu poszczególnych parametrów, jakie muszą spełniać odbiorcy, aby mogli zobaczyć naszą reklamę internetową. Przeważnie do wyboru mamy nawet kilkaset czy kilka tysięcy takich parametrów, które umożliwiają dokładne określenie grupy docelowej. W celach sprzedażowych określa się je jak najdokładniej, zawężając grupę by trafiać z reklamą do osób które z największym prawdopodobieństwem zakupią nasz produkt. W celach wizerunkowych takich jak promocja marki czy zwiększenie jej zasięgu i budowanie pozytywnego wizerunku rozszerza się maksymalnie target, aby o naszej marce dowiedziały się wszystkie te osoby, które mogą w ogóle skorzystać z naszej oferty. Najpopularniejszymi parametrami targetowania są:

  • wiek
  • płeć
  • lokalizacja
  • zainteresowania
  • aktywność w sieci
  • język i pochodzenie
  • posiadane przedmioty

Istnieje wiele rodzajów i strategii targetowania, a każdy system reklamowy ma nieco inny sposób określania grupy docelowej odbiorców. Są to jednak jedynie kosmetyczne — techniczne różnice, a samo targetowanie polega w praktyce jedynie na określeniu cech, jakie muszą posiadać nasi klienci, aby mogli zobaczyć naszą reklamę.

Przeczytaj:  Najważniejsze elementy pozycjonowania stron www i wskazówki

Marketing internetowy to również targetowanie naturalne ze względu np. na miejsce publikacji lub formę reklamy. W tym wypadku nie wybieramy spośród wielu konkretnych parametrów, jakie muszą spełniać odbiorcy naszej reklamy, a reklamę wyświetlamy konkretnej grupie odbiorców, którzy przebywają w danej lokalizacji lub korzystają z danej formy treści w sieci.

Co daje targetowanie reklam przy lokalnym promowaniu marki

Wiedząc już czym jest targetowanie reklam, warto również powiedzieć, co daje ono przy emisji reklam internetowych promujących naszą markę lokalną.

Przede wszystkim targetowanie reklamy internetowej w takim kontekście pozwala wyemitować reklamę wszystkim osobom mieszkającym w danej lokalizacji. Dzięki wielu sposobom reklamy internetowej i targetowaniu lokalnemu możemy dotrzeć do praktycznie większości osób zamieszkujących naszą lokalizację, gdyż zdecydowana większość osób mieszkających w niej będzie korzystała z różnych form internetu. Dzięki temu będziemy mogli powiadomić o istnieniu naszej marki wiele osób, które realnie mogą być naszymi fizycznymi klientami i o tym iż posiadamy ciekawą ofertę.

Targetowanie reklam przy promocji lokalnej w internecie pozwala również docierać do konkretnych grup osób związanych z naszą lokalizacją. Jest to bardzo ważne gdy prowadzimy ukierunkowany biznes, z którego może skorzystać jedynie część osób np. posiadających rowery. Często zdarza się, iż promujemy biznesy lokalne nieprzeznaczone dla wszystkich osób jak np. piekarnie czy zakłady fryzjerskie. Dzięki targetowaniu będziemy mogli wyszukiwać zatem trudnych do zlokalizowania klientów lokalnych o konkretnych zainteresowaniach czy predyspozycjach. Wykonanie tego w świecie realnym jest jeszcze trudniejsze niż wyszukanie wszystkich osób jedynie mieszkających na danym osiedlu czy w danej lokalizacji.

Targetowanie reklamy internetowej jest również stosunkowo proste. Wymaga jedynie przeprowadzenia badania rynku i zastanowienia się, jakie cechy muszą spełniać nasi klienci, aby mogli zobaczyć naszą reklamę i którym chcemy się reklamować. Samo wprowadzanie parametrów w systemie reklamowym nie jest również skomplikowane, co umożliwia wykorzystywanie targetowania i wszystkich jego zalet do promowania naszej marki lokalnej.

Przeczytaj:  Outreach w marketingu i pozycjonowaniu stron

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *