Słowa kluczowe to główne elementy pozycjonowania każdej strony internetowej. To właśnie od nich zależy, pod jakimi hasłami w sieci będzie widoczna nasza strona internetowa. Pozycjonując witrynę, chcemy, aby była ona dostępna jak najszerzej i pod jak najbardziej popularnymi słowami kluczowymi w danej kategorii tematycznej. Ale czy wiemy skąd pozyskiwać propozycje słów kluczowych i jak tworzyć szeroką pulę fraz, z których będziemy wybierali słowa kluczowe używane przy pozycjonowaniu? Poniżej podpowiadamy, skąd możemy pozyskiwać ich propozycje i dlaczego szeroka pula wstępnych fraz jest tak ważna.
Dlaczego warto wybierać frazy z dużej puli
Przed określeniem słów kluczowych dla naszej witryny internetowej, przede wszystkim warto poznać odpowiedź, dlaczego należy stworzyć szeroką pulę słów kluczowych i wybierać hasła właśnie z niej. Jest to korzystne pod kilkoma względami. Z pewnością wybierając z dużej puli propozycji, wybierzemy trafniejsze frazy, które lepiej będą oddawały tematykę naszej strony. Opierając się o statystyki poszczególnych słów kluczowych, będziemy mogli również wybrać efektywniejsze frazy, które dadzą nam więcej profitów. Duży wybór haseł to również możliwość zainspirowania się pewnymi słowami kluczowymi, których wcześniej nie braliśmy pod uwagę. Korzystając z różnych metod pozyskiwania fraz na naszą stronę, możemy poznać też frazy nieujęte w pozostałych. Stworzenie dużej puli słów kluczowych i wybieranie właśnie z niej fraz pod którymi będziemy pozycjonować naszą stronę internetową daje zatem korzyści w postaci:
- dokładniejszego doboru
- większej efektywności
- łatwości ustalenia słów kluczowy
- większego potencjału
Planer słów kluczowych Google
Pierwszym i zarazem podstawowym narzędziem, z którego powinniśmy korzystać jeśli chcemy ustalić słowa kluczowe dla naszej witryny internetowej jest planer słów kluczowych Google. Jest to narzędzie obecne w Google Ads z którego możemy korzystać za darmo i w niezobowiązujący sposób. Korzystanie polega na wprowadzeniu głównego hasła tematycznego, gdzie w efekcie otrzymamy listę najpopularniejszych słów kluczowych dla niego. Słowa te, mogą opcjonalnie posiadać lub nie posiadać szczegółowych statystyk takich jak np. ilość wyszukiwań. Dzieje się tak ze względu na uniemożliwienie manipulacji słowami kluczowymi. Planer słów kluczowych Google z pewnością będzie jednak miejscem, gdzie poznamy wszystkie najciekawsze i najczęściej wyszukiwane hasła tematyczne.
Keyword generatory
Drugim, podobnym, ale dającym nieco inne możliwości sposobem pozyskiwania fraz na naszą witryną są zewnętrzne keyword generatory. Są to serwisy internetowe działające w podobny sposób do planera słów kluczowych, ale posiadające już zaawansowane statystyki. W sieci istnieje wiele tego typu serwisów, gdzie w podstawowej wersji, możemy korzystać z nich za darmo. W takiej opcji otrzymamy jedynie spis słów kluczowych dla danej kategorii tematycznej wraz z podstawowymi statystykami, a jeśli będziemy chcieli skorzystać z zaawansowanych informacji o poszczególnych fazach, będziemy musieli wykupić abonament.
Wyszukiwarka Google
Miejscem, gdzie możemy pozyskiwać słowa kluczowe do naszej witryny, jest również sama wyszukiwarka Google. Wiele osób nie bierze tego miejsca pod uwagę, nie zdając sobie sprawy, jak bardzo może okazać się przydatna podczas procesu tworzenia listy słów kluczowych. Przede wszystkim, możemy rozpocząć wpisywanie konkretnego hasła tematycznego w wyszukiwarkę, a na rozwijanej liście ukażą się nam propozycje podobnych haseł. Po wyszukaniu konkretnego słowa kluczowego na dole wyszukiwarki pod wynikami wyszukiwania znajdziemy również podobne wyszukiwania. Jest to bardzo dobry sposób, aby zainspirować się propozycjami Google, które są również wiarygodnymi popularnymi słowami kluczowymi.
Strony konkurencji
Miejscem z jakiego możemy pozyskiwać słowa kluczowe na naszą stronę internetową, są też witryny naszej konkurencji. Jest to dość niecodzienny sposób uzyskiwania słów kluczowych, ale niezwykle efektywny. Chcąc stworzyć szeroką pulę fraz spośród których będziemy wybierali słowa kluczowe dla naszej witryny, możemy przeprowadzić automatyczny darmowy audyt konkurencyjnych witryn lub zlecić to zadanie specjalistom. Możemy również samodzielnie przeglądać konkurencyjne serwisy i sprawdzać, jakie słowa kluczowe przewijają się na nich najczęściej.