Audyty SEO — Sprawdź czym są i dlaczego warto je wykonywać

Audyty SEO to pierwsze czynności, jakie powinniśmy wykonywać, chcąc pozycjonować naszą stronę internetową. Wiele osób zastanawia się, czy warto je wykonywać oraz czy robić to również podczas funkcjonowania strony internetowej. Jest to niezwykle ciekawe zagadnienie, które realnie pomaga wpływać na stan witryny internetowej i jest bardzo często niedoceniane. Wszystkie najważniejsze informacje o audytach SEO prezentujemy poniżej.

Czym są audyty SEO

Audyt SEO to usługa sprawdzenia strony internetowej pod kątem optymalizacji i dostosowania do wyszukiwarki Google. Audyty takie, mogą być przeprowadzane zarówno kompleksowo, oceniając całościowy stan witryny pod kątem pozycjonowania, jak i sprawdzać poszczególne części optymalizacji np. konfigurację samej strony internetowej czy działania off site.

Celem audytów SEO jest sprawdzenie poprawności dostosowania witryny do wyszukiwarki Google i diagnostyka. Audyty SEO sprawdzają nawet kilkadziesiąt – kilkaset elementów wpływających na stan pozycjonowania i pomagają określić, które elementy należy poprawić. Efektem audytów SEO są raporty zawierające spis wykonanych czynności, a także elementy wymagające poprawy. Audyty takie wykonywane są przez agencje SEO i specjalistów. Są one dostępne w każdej agencji SEO i niektórych agencjach interaktywnych. Warto wspomnieć również, iż nie jest to proces, który ingeruje w strukturę strony, a jedynie ocenia witrynę i zbiera wszystkie informacje dostępne o niej. Czasami będzie wymagało to posiadania dostępu do witryny internetowej i przekazania go agencji. Same audyty wykonuje się wykorzystując zaawansowane narzędzia i rozwiązania autorskie danej agencji SEO, a także sprawdzając publicznie dostępne statystyki oraz interpretując wyniki.

Dlaczego warto je wykonywać

Audyt SEO, warto wykonywać z kilku powodów. Przede wszystkim dzięki nim możemy zdiagnozować nieprawidłowo działające moduły na stronie internetowej oraz naprawić je, uzyskując lepsze wyniki pozycjonowania. Będzie przekładało się to na większe zyski i większą ilość klientów. Audyty pomagają również wyłapywać bieżące uszkodzenia witryny, które powstają w trakcie użytkowania strony np. podczas ich modyfikacji czy aktualizacji. Audyty SEO są również bardzo dobrą inwestycją, ponieważ przekazane środki na sprawdzenie witryny zwracają się wielokrotnie, bo dzięki audytowi będziemy mogli lepiej pozycjonować naszą witrynę internetową. Nie są one również inwazyjne i nie powodują ryzyka uszkodzenia witryny, a także możemy łatwo skorzystać z nich, gdyż w sieci znajdziemy wiele ofert wykonania audytów.

Przeczytaj:  Targetowanie lokalnych e-reklam. Czym jest i dlaczego jest takie ważne

Kiedy warto zdecydować się na taki audyt?

Audyty SEO, warto wykonywać w kilku sytuacjach związanych z działaniem naszej strony internetowej — o czym warto pamiętać mając taką możliwość. Audyty SEO przede wszystkim warto wykonywać w takich sytuacjach jak:

  • stworzenie i uruchomienie nowej strony internetowej
  • niewyjaśnione pojawiające się problemy na witrynie
  • spadek ruchu lub pozycji
  • chęć regularnego monitorowania witryny

Audyt powinniśmy wykonywać w momencie gdy uruchamiamy stronę internetową, aby dowiedzieć się czy jest ona dostosowana do wyszukiwarki Google. Nie jest to wcale takie oczywiste, gdyż strony internetowe przeważnie tworzy się z myślą o wizji klienta i o projekcie, a sama witryna może posiadać spore niedociągnięcia w zakresie SEO. Sprawdzeniu powinniśmy poddawać również strony internetowe regularnie, aby wychwycić wszystkie nieprawidłowości, które pojawiły się podczas ich funkcjonowania. Wykonanie audytów jest również dobrym pomysłem jeśli przeznaczamy na pozycjonowanie duże sumy pieniędzy i chcemy dowiedzieć się czy witryna jest pozycjonowana w odpowiedni sposób.

Automatyczne darmowe audyty SEO

Bardzo ciekawą informację, którą zdecydowanie, warto znać, jest możliwość wykonywania darmowych automatycznych audytów SEO w internecie. Są do audyty które możemy wykonać na specjalnych serwisach internetowych, wpisując jedynie adres strony www. Nie wymagają one przekazywania dostępu do witryny oraz prześwietlają ją w ciągu kilkudziesięciu sekund. Audyty wykonywane są automatycznie przez roboty, ale przedstawiają kilkadziesiąt czynników wpływających na pozycję naszej witryny wraz z ocenami i wiele danych statystycznych dostępnych publicznie zebranych podczas weryfikacji strony. Audyty takie, możemy wykonywać bardzo często samodzielnie, gdyż są one darmowe i w ten sposób na bieżąco monitorować stan naszej strony internetowej. Choć nie są one tak samo dokładne jak audyty wykonywane przez specjalistów i agencje SEO, mogą dawać pogląd na pozycjonowanie naszej strony i pomagać wychwytywać nam nieprawidłowości na stronie.

Przeczytaj:  Niepozorne elementy pozycjonowania, na które warto zwrócić uwagę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *