Darmowa reklama w internecie. Sprawdź, gdzie możesz promować firmy w internecie i jak skutecznie przyciągać nowych klientów bez wydawania pieniędzy!

darmowa reklama

Internet to miejsce, które daje wiele możliwości reklamy marki – w tym sporo darmowych opcji promocji. Wiele osób często niesłusznie uważa, że przede wszystkim są to płatne sposoby takie jak reklama w Google Ads, czy pozycjonowanie strony internetowej. Digital marketing posiada jednak szeroki wachlarz darmowych sposobów reklamy internetowej, które prezentujemy w tym tekście. Podpowiadamy również jak promować się skutecznie za darmo i jakie są zalety oraz wady tego sposobu promowania się w sieci.

Wady i zalety darmowej reklamy w sieci

Reklamowanie się w internecie za darmo to bardzo ciekawy sposób promocji marki. Przede wszystkim możemy promować naszą markę i pozyskiwać klientów – nie mniej skutecznie, niż przybyło płatnych sposobach reklamy. Warto jednak zaznaczyć, iż ma to pewną swoją cenę w postaci minusów, które musimy wziąć pod uwagę.

Do plusów darmowej reklamy w internecie możemy zaliczyć możliwość pozyskiwania dużej ilości klientów, a także sporą skuteczność i efektywność takiej promocji. Często nie jest ona niższa od reklamy płatnej, a więc nie musimy obawiać się, iż darmowe działania promocyjne w sieci będą mniej jakościowe, czy mniej skuteczne. Darmowe reklamy będą również pozwalały markom, które nie posiadają budżetu reklamowego na promowanie się w sieci i zdobywanie nowych klientów. Jest to, zwłaszcza spory plus dla nowych marek i firm, których nie stać na digital marketing. Do dyspozycji otrzymujemy również wiele różnorodnych darmowych sposobów reklamy w sieci, dzięki czemu będziemy mogli wybrać te, które najlepiej sprawdzą się w przypadku konkretnej firmy, celu czy charakterystyki firmy. Przeprowadzanie darmowych sposobów reklamy możemy również budować długotrwale jako strategię promocyjną, działając efektywnie. Dzięki czemu każde działanie będzie miało sens i będzie warte poświęconych sił.

Do minusów darmowej reklamy w internecie przede wszystkim będziemy musieli zaliczyć mniejszy komfort, aniżeli przy płatnych strategiach reklamowych. W tej opcji przeważnie będziemy wykonywali wszystkie czynności samodzielnie, na które będziemy musieli poświęcić pewną ilość czasu. Dzięki temu jednak w ogóle będziemy mogli zaistnieć w internecie i promować naszą markę co nie jest sporą ceną. Bez środków na reklamę trudno będzie nam też skalować działania promocyjne, co jest niezbędne przy działaniach na dużą skalę. Reklamowanie się w sieci za darmo będzie zatem nieco wolniejsze i mniej dynamiczne, aniżeli np. przy pomocy płatnych systemów reklamowych, gdzie w ciągu kilku minut możemy wielokrotnie zwiększyć natężenie promocji.

Przeczytaj:  Agencje marketingu internetowego – Sprawdź jak przebiega z nimi współpraca, jakie są ich rodzaje, jak wybrać najlepszą i dlaczego warto z nimi współpracować

Content marketing czyli blog firmowy, social media, artykuły gościnne

Pierwszym sposobem na darmową reklamę w internecie jest content marketing. Jest to dobrze znany marketing treści, czyli promowanie się poprzez publikowanie jakościowego contentu w sieci. Choć stał się on już bardzo popularny i jest szeroko używany przez wiele marek – nawet tych globalnych nie jest przereklamowany. Jest to jeden z najbardziej jakościowych sposobów reklamy w sieci, który co najważniejsze możemy wykonywać za darmo.

Przede wszystkim będzie polegał on na tworzeniu jakościowych treści tematycznych lub branżowych i zamieszczaniu ich w różnych miejscach internetu. Treści te muszą być poprawne, merytoryczne także przydatne. Muszę również zawierać subtelne elementy podkreślające, że to nasza marka jest sponsorem danej treści. Może być to zamieszczenie logo firmowego, linku czy nazwy naszej marki w tekście. Osoby, które skorzystają z ciekawego artykułu, w zdecydowanej większość następnie sprawdzą naszą markę, aby przekonać się, jaka firma publikuje za darmo w sieci przydatny content.

Działanie takie ma zatem zwracać uwagę na naszą markę w sieci, a także budować pozytywny wizerunek, który będzie decydował o wyborze właśnie naszej marki a nie innych anonimowych, które co najwyżej zasypują internautów gradem niechcianych irytujących reklam. Co ważne dzięki raz opublikowanemu postowi lub artykułowi w sieci możemy pozyskiwać nowych klientów przez wiele kolejnych lat pasywnie bez wykonywania żadnych dodatkowych prac. Jeśli zatem chcemy promować się w internecie za darmo, zdecydowanie warto rozpocząć ten proces od zbudowania solidnej bazy wydanego w sieci contentu z linkiem do naszej witryny.

Prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Reklama firmy na Facebooku

Drugim również idącym z duchem czasu sposobem darmowego reklamowania się w internecie będzie prowadzenie profili w social mediach. Obecnie potencjalni klienci wykorzystują media społecznościowe nie tylko do rozrywki i spędzania czasu ze znajomymi, ale także wyszukiwania firm, produktów i usług. Użytkownicy oczekują też wręcz obecności marek w mediach społecznościowych a jeśli tam ich nie znajdują, często uważają je za niskojakościowe.

Przeczytaj:  Prowadzisz Bloga jako bloger? Sprawdzić skuteczne sposoby zarabiania na blogu w 2022 i dlaczego warto na nim zarabiać!

Prowadzenie profili w social mediach to przede wszystkim założenie kont marki na najpopularniejszych platformach, gdzie mogą zbierać się nasi potencjalni klienci. Warto zatem przeprowadzić solidną analizę grupy docelowej i przekonać się, jakie platformy społecznościowe wybierają najczęściej. Samo prowadzenie profili to regularne publikowanie jakościowego contentu, kompleksowe wypełnienie profilu wszystkimi informacjami, a także dostosowanie go pod kątem wyszukiwarek wewnętrznych. Prowadzenie profilu to również reklamowanie się na danym portalu i przyciąganie potencjalnych odbiorców. Warto regularnie zachęcać ich do obserwowania i śledzenia naszego profilu aby zbudować dużą bazę odbiorców. Możemy robić to poprzez konkursy, kody rabatowe czy gratisowe e-booki. Budując odpowiednio dużą pulę obserwujących, prowadząc ciekawy i jakościowy profil tematyczny, będziemy mogli docierać jednym kliknięciem publikacji posta to bardzo dużej grupy wyselekcjonowanych i targetowanych naturalnie odbiorców.

Marketing szeptany firmy w internecie

Z kolei jedną z najbardziej spontanicznych, ale nie pozbawionych sensu metod promocji w marketingu internetowym jest marketing szeptany. Jest to polecenie naszej marki poprzez szeptanie innym użytkownikom “do ucha” o plusach i korzyściach. Najczęściej taki marketing wdrażany jest na forach internetowych, czy w social mediach — w dyskusjach panujących w internecie. Polecania mają charakter kilkuzdaniowych wpisów i zaproponowania naszej marki jako dobrego jakościowego rozwiązania. Markę naszą możemy polecać zarówno jako zadowoleni klienci, czy osoby słyszące o niej, ale i również otwarcie jako właściciele firmy. Głównym celem marketingu szeptanego jest jednak pozostawienie dużej ilości poleceń, które będą zachęcały do sprawdzenia naszej strony internetowej czy sklepu. Wiele osób, nie mając żadnych preferencji zakupowych, z pewnością zasugeruje się takim poleceniem, chcąc zwiększyć swoje szanse na udany zakup.

Co ważne marketing szeptany powinno się przeprowadzać w jakościowy i przemyślany sposób. Wszystkie opinie powinny być publikowane naturalnie. Nie mogą być one nachalnym zachęcaniem, a jedynie zasugerowaniem pewnej możliwości, z której będą mogli skorzystać odbiorcy. Każdej wpis powinien być również unikalny i nie może być powiązany z innymi poleceniami tego typu w sieci. Obecnie internauci są przeczuleni na punkcie spamu, czy ukrytych reklam, a więc wykorzystując ten sposób promocji marki w sieci powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na to, aby nie był odbierany negatywnie.

Przeczytaj:  Optymalizacja contentu pod kątem SEO i nie tylko

Webinarium marketing

Jednym z najlepszych sposobów na darmowe promowanie się w internecie, który rozbłysną wręcz w dobie pandemii, jest webinarium marketing. Jest to jedna z najnowszych strategii darmowego promowania się w internecie, która polega na prowadzeniu darmowych i ogólnodostępnych spotkań online. Webinaria mogą mieć różną formę od różnych spotkań, na których będziemy prezentowali pewne zagadnienia branżowe, po wykłady i seminaria prowadzone online. Możemy udostępniać je zarówno na YouTube, na Facebooku czy na naszej stronie internetowej, ale także i na innych platformach. W dalszym ciągu transmisje live na żywo są na tyle egzotyczne, że przyciągają bardzo wielu odbiorców. W ten sposób możemy również przekazać dużą ilość przydatnej wiedzy, a także zainteresować odbiorców naszą marką, którą z pewnością sprawdzą po kilkudziesięciominutowej interakcji. Co ważne przeprowadzone webinaria możemy następnie wykorzystać jako jakościowy content wideo i publikować go w różnych miejscach w sieci. Będzie on również przynosił pasywny napływ ruchu z internetu bez potrzeby wykonywania jakiejkolwiek pracy.

Bezpłatny social selling

Wartym uwagi darmowym sposobem reklamy w internecie, który nie posiada swojego płatnego odpowiednika gdyż wszystkie działania musimy wykonywać samodzielnie jest social selling. Jest to tzw. sprzedaż społecznościowa. Polega ona na tym, iż nawiązujemy znajomości z konkretnymi osobami lub stajemy się rozpoznawalni w konkretnej grupie i emitujemy przekaz reklamowy do konkretnych osób. Jest to przeciwieństwo ogólnej reklamy internetowej, gdzie przekaz reklamowy kierujemy masowo do dużej grupy odbiorców nieznanych z imienia i nazwiska. Sprzedaż społecznościowa będzie polegała zatem na nawiązywaniu jakościowych kontaktów, a także ich rozwijaniu. Możemy stawać się zarówno realnymi znajomymi, jak i jedynie przypominać o sobie w dużej grupie aby stawać się rozpoznawalnym. Celem sprzedaży społecznościowej jest nawiązanie tak mocnych relacji z innymi osobami, żeby w przyszłości chciały kupować właśnie od nas produkty czy usługi. Cały system opiera się na zależności, że osoby w internecie wolą kupować lub robić biznesy ze znajomymi, aniżeli obcymi markami.

Chcąc wdrażać zatem ten sposób reklamy, powinniśmy wybrać pewną grupę osób z naszej branży, które potencjalnie mogą być naszymi klientami, a następnie próbować rozwijać z nimi znajomości. Choć działanie takie jest mozolne, z pewnością zaowocuje w przyszłości priorytetowym wybieraniem w naszej marki. Warto wykonywać takie działania, szczególnie jeśli jesteśmy obecni w branżach, gdzie jedna sprzedaż jest wysoko wartościowa i daje bardzo duży zarobek. Dzięki temu pozyskanie nawet kilku znajomych, a w konsekwencji nowych klientów może dać bardzo dobre rezultaty reklamy internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *