6 Pomysłów na wpisy i prowadzenie bloga firmowego marki. Sprawdź te inspiracje!

blog firmowy

Marki, które prowadzą swojego bloga firmowego, bardzo często zmagają się z trudnym wyzwaniem. Jednym z głównych problemów, jakie dopada osoby prowadzące go, jest brak pomysłów na ciekawe treści. Jest to jednak kluczowy czynnik, który decyduje o zainteresowaniu naszym blogiem i popularnością wśród odbiorców. W tym tekście przedstawiamy 6 ciekawych pomysłów na oryginalne i wartościowe treści, które możemy opublikować na blogu firmowym i które z pewnością przyniosą nam wiele korzyści.

Blog firmowy to nowości i aktualności branżowe

Tym, co najmocniej przyciąga do treści publikowanych w sieci, z pewnością możemy zaliczyć chęć bycia aktualnym. Użytkownicy poszukują informacji w internecie, aby poznać najnowsze dane i informacje, a także pozyskiwać wszystkie możliwe dane. Wiedząc to, na naszym blogu możemy publikować nowości oraz aktualności branżowe. Tych z pewnością nie brakuje, a osoby chcące być na bieżąco w danej branży będą odwiedzać naszego bloga regularnie.

Wpisy blogowe o aktualnościach i nowościach w branży mogą opisywać wiele elementów. Mogą być do treści o targach branżowych, które się niedawno odbyły a także przedstawiające najnowsze rozwiązania, które weszły na rynek. Możemy również publikować regularnie wpisy związane z najnowszymi trendami i modą w danej kategorii tematycznej oraz planami, które mają liderzy branżowi. Niezależnie od rodzaju treści, artykuły w takiej formie będą cieszyły się dużą popularnością.

Nowości technologiczne czy branżowe pozwalają uzyskać aktualną wiedzę odbiorcom, a także korzystać im z najnowszych rozwiązań. Prezentując nowości w danej branży, będziemy również postrzegani jako liderzy branżowi, którzy są na bieżąco z najnowszymi informacjami. Znacznie to zwiększy zaufanie do naszej marki, a także sympatię osób, które dzięki nam będą miały poczucie, iż nic ich nie omija w danej kategorii tematycznej. W nowych treściach które publikujemy, możemy samodzielnie testować najnowsze produkty czy podróżować na targi i prezentacje. Informacje o najnowszych technologiach, produktach czy usługach cieszą się sporym powodzeniem w sieci. Dzięki temu mamy szansę być pozycjonowani wyżej w wyszukiwarce Google i pozyskiwać większy ruch użytkowników aniżeli prezentując treści uniwersalne czy ogólne.

Content czyli poradniki rozwiązujące problem czyli case study

Jednym z najbardziej zaawansowanych typów treści, ale i także najpraktyczniejszą wiedzą jest content w stylu case study. Jest to studium przypadku, które opisuje bardzo dokładnie dane konkretne zagadnienie i przedstawia je na konkretnym przykładzie — procesie. Jest to tzw. rozłożenie danego tematu na czynniki pierwsze i pokazanie odbiorcy — w naszym wypadku czytelnikowi pełnego procesu rozwiązywania danego problemu.

Przeczytaj:  Renderowanie strony www w Google - co to jest i co się za tym kryje?

Jest to przede wszystkim w porównaniu z treściami poradnikowymi bardzo dokładne prześledzenie — krok po kroku całej ścieżki procesu na konkretnym przykładzie. Poradniki i tutoriale nie są tak szczegółowe i nie pasują dokładnie do konkretnych modeli czy przypadków. Case study mogą być zatem bardzo popularne z tego powodu, gdyż wszystkie osoby zmagające się z danym problemem, sytuacją czy posiadające konkretny model będą z uwagą śledziły cały materiał, gdyż będzie kierowany prosto do nich. Tworząc tego typu treści, warto ubogacać je zdjęciami, nagraniami wideo czy innymi materiałami. Im zatem dokładniejsze case study stworzymy, tym wpis będzie bardziej jakościowy. Case study może dotyczyć takich zagadnień jak naprawa konkretnych modeli, problemy branżowe, zwiększanie efektywności pracy czy poradniki w stylu „zrób to sam”. Przydatną podpowiedzią w ich tworzeniu jest sprawdzanie popularności zagadnień i wybieranie tych, które pojawiają się najczęściej. Case study już samo z założenia jest wąską treścią specjalistyczną przedstawiającą konkretny problem na konkretnym przykładzie. Jeśli zatem tylko możemy rozszerzyć grupę potencjalnych odbiorców, np. rozwiązując popularne problemy, powinniśmy to robić, aby dotrzeć jednocześnie do jak największej ich liczby.

Nie wiesz jak prowadzić blog marki? Rankingi oraz porównania

Contentem, który zdecydowanie lubią odbiorcy w internecie, bez wątpienia są rankingi oraz porównania. Jest bardzo atrakcyjna forma prezentacji treści, nad którą zdecydowanie warto się pochylić. Jeśli prowadzimy naszego bloga firmowego, warto prezentować na nim przede wszystkim rankingi. Dla wielu osób jest to jasny oraz klarowny sygnał jakie rozwiązania, produkty czy usługi są najlepiej oceniane na rynku a jakich warto unikać. Wiele osób planujących skorzystanie z produktów szuka informacji oraz zestawień, aby wybrać tylko te najlepsze. Rankingi możemy tworzyć na podstawie własnych subiektywnych zdań, testów, a także opinii innych marek w internecie. Głównie tworząc rankingi, powinniśmy skupić się na przedstawieniu wartościowych i ciekawych produktów i na dokładnych ich porównaniach. Te warto prezentować w bardziej szczegółowej formie, zestawiając ze sobą jedynie dwa lub kilka rozwiązań. Dobrym pomysłem będzie przedstawienie np. konkurencyjnych telefonów, usług telekomunikacyjnych czy innych rozwiązań nad wyborem których zastanawiają się użytkownicy z danej branży. Tworząc rankingi, powinniśmy skupić się na zaprezentowaniu wartościowych i przydatnych informacji na temat zestawianych produktów, a nie na ilości tekstu czy barwności języka, jakiego używamy w teście. W materiałach tego typu liczy się przede wszystkim jak największa ilość statystyk, a także dostarczenie wielu przydatnych informacji odbiorcom.

Przeczytaj:  Co to jest linkbuilding?

Prowadzenie bloga firmowego to materiały od kuchni

Bardzo ciekawą formą treści, którą możemy publikować na naszym blogu marki są treści „od kuchni”. Będą one przedstawiały naszą markę od zaplecza i prezentowały jej funkcjonowanie. Dla wielu osób może być to nie lada gratka, gdyż będą one chciały poznać zasadę działania firmy, której są klientami. Z pewnością spora liczba osób będzie zainteresowana ogólnie materiałami takiego tego, gdyż ukazują one często niepublikowaną i nieprzedstawioną perspektywę. Najlepszym dowodem na to, iż taki content działa jest wiele programów telewizyjnych o konkretnych zawodach. Chęć pozyskania realnej wiedzy przez użytkowników jest na tyle duża, iż będą oni interesowali się każdym przejawem “otwarcia drzwi” przed nimi.

Prezentując naszą markę bardziej otwarcie i nieco wylewniej będziemy mogli zainteresować potencjalnych klientów treściami. Będzie to bardzo pomocne w budowaniu bezpośredniej relacji, która w przyszłości będzie powodowała spore zyski. Użytkownicy, którzy są traktowani przez markę jako członek rodziny a także, przed którymi otwierana jest niedostępna wiedza, najczęściej odpłacają się zaangażowaniem a także lojalnością wobec danej marki. Dzieje się tak gdyż nawiązują oni bezpośrednią relację z daną firmą – znacznie bezpośredniejszą aniżeli z markami, których znają jedynie nazwy z komercyjnych reklam.

Materiały od kuchni mogą mieć swoją specjalną serię, ukazując się co pewien czas. Możemy również zapraszać jeśli istnieje taka możliwość naszych czytelników lub klientów, aby brali udział w tworzeniu takiego materiałów np. aby samodzielnie towarzyszyli nam w naszej firmie. Plusem tego sposobu pisania treści jest fakt, iż takiej koncepcji używa niezwykle mało firm. Wiele osób będąc zaciekawionymi szczegółami naszej pracy „od kuchni” będzie regularnie nas obserwowało.

Słowniczek pojęć czyli mały content marketing

Zgoła odmiennym sposobem przyciągania użytkowników oraz odbiorców naszej marki jest publikowanie na blogu słowniczka pojęć. Jest to przekazywanie wiedzy odbiorcom w bardzo usystematyzowany oraz surowy sposób. Słowniczek pojęć cieszy się jednak bardzo dużym powodzeniem w sieci, gdyż prezentuje ścisłą wiedzę bez zbędnych informacji, bezwartościowych danych czy spamu.

Przeczytaj:  Definicja pozycjonowania, optymalizacji strony i działań off site

Obecnie konsumenci chcą, aby marki dostarczały im również przydatną wiedzę odnośnie danej branży, produktów czy usług. Chcą podnosić swoje kompetencje oraz wybierać świadomie produkty, które kupują. Prezentując im słowniczki pojęć, dajemy im zatem konkretną i przydatną wiedzę, która będzie doceniana. Sam słowniczek pojęć może mieć bardzo różną formę. Może mieć on formę zakładki, regularnie publikowanych artykułów w cyklu czy pojedynczego artykułu zawierającego spis najważniejszych pojęć dla danej branży tematycznej.

Słowniczki warto publikować również odpowiednio sformatowane, aby były czytelne a pozyskiwanie z nich wiedzy przebiegało szybko i sprawnie. Opisując również różne zagadnienia, warto używać prostego języka, gdyż pojęcia te nie są znane przez odbiorców i już to samo w sobie jest dość problematyczne.

Narzędzia branżowe czyli seo, optymalizaja, wskazówki itd.

Ostatnim typem treści w naszym zestawieniu jakie możemy publikować na naszym firmowym blogu, są prezentacje narzędzi branżowych. Dla każdej branży będzie oznaczało to nieco inny typ treści ale ogólnie bazuje on na przedstawieniu użytkownikom skutecznych sposobów na działanie. W branży IT mogą być to artykuły o ciekawych programach, które będą pomagały informatykom a w branży motoryzacyjnej wpisy przedstawiające narzędzia dzięki, którym odbiorcy mogą dbać o swoje samochody. Treści tego typu są bardzo popularne i dobrze odbierane, gdyż są esencją całego przekazu oraz pomagają skutecznie działać czytelnikom. Wiele osób nie chce czytać już kolejnych artykułów poradnikowych a otrzymać informacje o konkretnych narzędziach, dzięki którym odniosą korzyść np. będą pracowali szybciej i wydajniej oraz będą mogli więcej zarobić.

Działając w konkretnej branży i będąc specjalistami, możemy dzielić się konkretnymi pomysłami na ułatwienie pracy innym osobom. Treści takie z pewnością zostaną docenione i będą szeroko polecane pomiędzy osobami z danej kategorii tematycznej.

Porada: Prowadząc bloga marki, warto dodawać regularnie wpisy reklamowe. Mogą one zawierać kody promocyjne, bonusy czy zniżki. Jeśli będą pojawiały się regularnie, nasi czytelnicy przyzwyczają się, iż na naszym blogu publikowane są naprawdę ciekawe treści, które dają im konkretne wymierne zyski. Zniżki mogą dotyczyć jedynie czytelników bloga, którzy będą nagradzani w ten sposób za korzystanie z niego. Pozwoli to docenić osoby czytające nasze wpisy, a także sprawić że osoby te będą powracały regularnie na naszego bloga w poszukiwaniu zniżek czy kodów promocyjnych. Wpisy blogowe mogą mieć zatem charakter przeglądu aktualnych ofert naszej marki lub promocji z jakich mogą skorzystać nasi odbiorcy w branży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *